۰

دو بمبگذاری پیاپی در استان مسلمان‌نشین فیلیپین

روز یکشنبه، تنها دو روز پس از اعلام نتایج همه‌پرسی خودمختاری استان مسلمان‌نشین فیلیپین، دو انفجار در کلیسای شهر جولو دستکم ۲۱ کشته بر جای گذاشته است.
کد خبر: ۱۷۷۸۵۷
۱۲:۳۶ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۷
به گزارش «شیعه نیوز»، مقام‌های فیلیپینی روز یکشنبه از وقوع دو انفجار قدرتمند در یکی از استان‌های جنوبی این کشور خبر دادند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، مقام‌های امنیتی می‌گویند این دو بمب‌گذاری که در حین اجرای مراسم مذهبی در یک کلیسا رخ داده حداقل ۲۱ کشته و ۷۱ زخمی برجای گذاشته است.

اولین انفجار درون کلیسای جامع شهر «جولو» واقع در استان جزیره‌ای «سولو» رخ داده و به‌دنبال آن انفجار دوم در پارکینگ کلیسا اتفاق افتاده است.

هنوز گروهی مسئولیت این بمب‌گذاری‌ها را به عهده نگرفته است، با این حال رویترز این گمانه را مطرح کرده که شاید این حمله توسط گروه «ابو سیاف» انجام شده باشد. گفته می‌شود این گروه با واگذاری قدرت به مسلمان‌های مخالف خشونت در منطقه «بنگسامورو» مخالف است.

این حادثه چند روز پس از برگزاری همه‌پرسی برای خودمختاری ناحیه مسلمان‌نشین بنگسامورو رخ داد که پاسخ رای‌دهندگان به آن رای قاطع «آری» بود.

«دلفین لورنزانا» وزیر دفاع فیلیپین، این حمله را «عملی بزدلانه» خواند و از ساکنین محلی خواست گوش به زنگ بوده و با مقامات همکاری کنند تا «اجازه هرگونه پیروزی به تروریست‌ها داده نشود. از تمام قدرت قانون استفاده خواهیم کرد تا عدالت را در خصوص مرتکبین این حادثه اجرا کنیم».

«اسکار آلبایالد» رئیس پلیس ملی فیلیپین گفت احتمالا گروه شبه‌نظامی «ابو سیاف» مسئول این حادثه تروریستی است. او در یک شبکه رادیویی گفت: «آن‌ها قصد دارند صلح و نظم را برهم بزنند، می‌خواهند قدرت‌نمایی کنند و بذر هرج‌ومرج را پراکنده کنند».

شهر جولو پایگاه گروه ابو سیاف است. این گروه وهابی به بمب‌گذاری، اعمال خشونت‌آمیز و وابستگی به داعش معروف است و در موارد متعددی از آدم‌ربایی و دزدی‌های دریایی دست داشته است.
منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: