۰

پیشنهاد ۳۰ میلیارد دلاری عربستان و امارات برای سرمایه‌گذاری در پاکستان

عربستان سعودی و امارات متحده عربی به دولت پاکستان پیشنهاد داده‌اند ۳۰ میلیارد دلار به صورت وام و سرمایه‌گذاری در اختیار این کشور قرار دهند.
کد خبر: ۱۷۷۸۱۴
۰۹:۴۱ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۷
به گزارش «شیعه نیوز»، مقامات سعودی و پاکستانی اعلام کردند قرار است محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی، در ماه فوریه با مقامات اسلام‌آباد دیدار کند تا قراردادی را به امضا برساند. عربستان سعودی و امارات متحده عربی به دولت پاکستان پیشنهاد داده‌اند ۳۰ میلیارد دلار به صورت وام و سرمایه‌گذاری در اختیار این کشور قرار دهند.

این پیشنهاد ممکن است کمک بزرگی برای عمران خان، نخست وزیر پاکستان، باشد که به تازگی در ماه ژوئیه به قدرت رسید و قول فراهم کردن میلیون‌ها شغل و ایجاد یک کشور ثروتمند را به مردمش داده است. هارون شریف، وزیر سرمایه‌گذاری پاکستان در این خصوص گفت: «این نخستین پیشرفت قابل توجه ماست».

برنامه عربستان سعودی شامل سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیارد دلاری برای ساخت یک پالایشگاه نفت و پتروشیمی در پاکستان است. پاکستان از مدت‌ها پیش روابط نزدیکی با امارات متحده عربی داشته است؛ اما پیش از این از حمایت‌های مالی در مقیاسی که این بار قول داده شده برخوردار نبوده است. بنا به گفته مقامات اسلام آباد، عربستان و امارات قصد دارند یک وام فوری به مبلغ ۱۲ میلیارد دلار در اختیار آن‌ها قرار دهند.

 قطر نیز می‌خواهد گاز مایع به پاکستان بفروشد و در این کشور سرمایه‌گذاری کند. هرچند عربستان و امارات درصدد آن بودند که قطر را در این زمینه منزوی کنند، اما عمران خان پذیرفته است که روز سه شنبه از این کشور حاشیه خلیج فارس دیدار کند. اسلام آباد می‌گوید گاز طبیعی قطر را با بهترین شرایط می‌خواهد.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: