۰

اندونزی آزادی رهبر گروه تروریستی جماعت اسلامیه را لغو کرد

دولت اندونزی درپی مخالفت ها با احتمال آزادی ابوبکر بشیر موسس گروه تروریستی جماعت اسلامیه وابسته به داعش، اعلام کرد که آزادی قریب الوقوع این رهبر افراط گرا از زندان را لغو کرده است.
کد خبر: ۱۷۷۵۸۱
۱۵:۱۶ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
به گزارش «شیعه نیوز»، دولت اندونزی درپی مخالفت ها با احتمال آزادی ابوبکر بشیر موسس گروه تروریستی جماعت اسلامیه وابسته به داعش، اعلام کرد که آزادی قریب الوقوع این رهبر افراط گرا از زندان را لغو کرده است.

دولت اندونزی پیشتر اعلام کرده بود که قرار است ابوبکر بشیر هفته آینده آزاد شود.
دولت اندونزی اما امروز اعلام کرد که آزادی زودهنگام ابوبکر بشیر به علت اینکه وی شروط مورد نظر دولت را نپذیرفته لغو شده است.

طبق گزارش جاکارتا پست یکی از این شروط اعلام شده وفاداری به اندونزی و قانون ملی این کشور'پانکاسیلا' بوده که مورد موافقت ابوبکر بشیر قرار نگرفته است.
جوکو ویدودو پس از به قدرت رسیدن اصول پانکاسیلا را محور حرکت این کشور قرار داد و بر رعایت اصول پانکاسیلا به عنوان مسیر مشخص حرکت اندونزی تاکید کرد.

'پانکاسیلا' که دولت اندونزی تاکید ویژه ای بر آن دارد بر نظریه فلسفی بنیادی با اصول پنج گانه اعتقاد به خدای واحد، عدالت اجتماعی، دموکراسی، وحدت ملی و بشریت متمدن و عادل استوار است.
ابوبکر بشیر روحانی 80 ساله تعهد به این اصول را که از شروط آزادی وی توسط دولت اعلام شده بود، رد کرده است.

وی به اتهام تامین مالی تعدادی تروریست که اقدام به بمب گذاری در استان غربی اندونزی 'آچه' کرده بودند، ازسال 2011 تاکنون در زندان به سر برده است.دادگاه وی را محکوم به 15 سال حبس کرده بود.
رسانه های جنوب شرق آسیا از وی به عنوان رهبر معنوی یک گروه تروریستی درجنوب شرق آسیا و متفکر بمب گذاری های سال 2002 در بالی اندونزی که منجر به کشته شدن بیش از 202 نفر از مردم و اتباع خارجی شد، نام برده اند.
شبکه جماعت اسلامیه در دهه 1990 توسط ابوبکر بشیر ایجاد شد.
استریت تایمز دراین زمینه گزارش داد: بسیاری از اعضای این گروه در سنگاپور در مدرسه مذهبی وی در ایالت جوهورمالزی درس خوانده اند.
طبق این گزارش تعلیمات وی عامل افراطی شدن دانشجویان مالزیایی نیز که دراین مدرسه تحصیل کرده بودند، شده است.

اظهر حسین و نورالدین محمد تاپ از تروریست های مالزیایی بودند که به ترتیب درسال 2005 و 2009 توسط پلیس ضد تروریست کشته شدند.
طبق این گزارش، آموزه های این گروه افراط گرایانه بوده و درسال 2013 ، بشیر به پیروانش گفت که دولت اندونزی غیرقانونی است. بنابراین تصمیم بر آزادی وی، افکار عمومی را متعجب کرده بود.
اگرچه دولت اندونزی با آزادی ابوبکر بشیر مخالفت کرده اما اعلام کرد که اقدامات برای درمان وی که اکنون بیماراست، انجام خواهد شد.

رسانه های جنوب شرق آسیا از وی همچنین به عنوان رهبر معنوی شبکه جماعت اسلامیه در کشورهای جنوب شرق آسیا ازجمله سنگاپور، مالزی و اندونزی نام برده اند.
پیشتر استرالیا نیز در مورد آزادی ابوبکر بشیر به اندونزی هشدار داده بود.
انفجار تروریستی در بالی سبب شد تا اندونزی همکاری های امنیتی را با استرالیا و آمریکا افزایش دهد.
تعدادی از شبه نظامیان گروه تروریستی جماعت اسلامیه درپی این انفجار دستگیر و محکوم به اعدام شدند و نورالدین محمد مالزیایی نیز در حمله نیروهای پلیس کشته شد.

این گروه به عنوان عامل بمب گذاری در خودرویی در هتل ماریوت جاکارتا اندونزی درسال 2003 و اقدام انتحاری دیگری با خودرو در خارج از سفارت استرالیا در سال 2004 نیز شناخته شده است.
منبع: IRNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: