۰

طرح نمایندگان‌کنگره برای‌توقف فرو‌ش‌سلاح به‌عربستان

21 نماینده دموکرات و جمهوری‌خواه کنگره پیش‌نویس طرحی را آماده کرده‌اند که بر اساس آن تمام کمک‌های امنیتی و فرو ش سلاح به عربستان متوقف خواهد شد.
کد خبر: ۱۷۷۱۰۴
۱۰:۵۷ - ۲۹ دی ۱۳۹۷
به گزارش «شیعه نیوز»، 21 نماینده از هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه پیش‌نویس قانونی را تهیه کرده‌اند که بر اساس آن کمک‌های امنیتی آمریکا به عربستان سعودی و همچنین فروش سلاح به این کشور فورا متوقف خواهد شد.

این طرح نمایندگان کنگره در واکنش به جنایت سعودی‌ها در قتل وحشیانه «جمال خاشقچی» روزنامه نگار عربستانی است.

«جیمز مک‌گورن» رئیس کمیسیون قوانین مجلس نمایندگان آمریکا که از جمله نمایندگان حامی این طرح است، گفت: اقدام عربستان در استفاده از ساختمان دیپلماتیک به عنوان اتاق شکنجه نه تنها اهانت به ارزش‌های بین‌المللی بوده بلکه اهانت به اصول انسانی است.

وی افزود: متاسفانه دولت ترامپ از اتخاذ هرگونه اقدام واقعی برای حمایت از ارزش‌هایمان و مجازات دولت سعودی خودداری می‌کند. هم اکنون زمان آن فرا رسیده که آمریکا فروش سلاح و کمک‌های نظامی به ریاض را متوقف کند.

این نماینده دموکرات کنگره اضافه کرد: مجلس سنا با اجماع دولت سعودی را به دلیل این جنایت وحشتناک محکوم کرد اما مجلس نمایندگان هنوز در این زمنیه سکوت کرده است. زمان آن فرا رسیده که مجلس نمایندگان آشکارا و بدون هیچگونه ابهامی اعلام کند که دولت سعودی به دلیل این وحشی‌گری باید هزینه پرداخت کند.

خاشقچی دهم مهرماه سال جاری برای انجام کار اداری به کنسولگری استانبول رفت اما در این نهاد دیپلماتیک توسط تیم اعزامی دولت عربستان سعودی کشته و سپس مثله شد. در بین اعضای این تیم افراد اطلاعاتی و امنیتی نزدیک به «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی حضور داشتند.

با گذشت بیش از سه ماه از قتل این روزنامه‌نگار منتقد سعودی، تا به امروز هنوز خبری قطعی درباره اینکه تکه‌های جسد او کجاست، منتشر نشده و در این باره گمانه‌زنی‌هایی از قبیل انتقال تکه‌های جسد به عربستان و یا نابود کردن جسد با اسید مطرح شده است.
منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: