۰

تحلیل رئیس دانشگاه کاتولیک فرانسه از دیدگاه زنانه به دین

رئیس مرکز تعالیم مسیحیت: در طول تاریخ همواره تفاسیر و کتاب‌های دینی توسط مردان و با دیدگاه‌های مردانه مورد توجه قرار گرفتند و توجه زنان و دیدگاه‌ زنانه در تفسیر دینی یک نگاه نوین در قرائت از دین ایجاد کرده است.
کد خبر: ۱۷۶۷۱۹
۱۶:۱۴ - ۲۳ دی ۱۳۹۷
به گزارش «شیعه نیوز»، پروفسور هنری دولهوگ در دیدار با مسئولان حوزه‌های علمیه خواهران که در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران در قم برگزار شد، بیان کرد: دوره‌های تربیت کشیش دارای بخش‌های مختلفی در زمینه‌های نظری، هویت انسانی، صنفی و عرفانی است.

رئيس مرکز تعالیم مسیحیت فرانسه اظهار کرد: این دوره‌‌های آموزشی به مدت هفت‌ساله طول می‌کشد و یک طلبه پس از هفت سال مراسم سوگند را به‌جا آورده و متناسب با جنسیت و توانایی خود در عرصه‌های مختلف مأمور به فعالیت‌های دینی می‌شود.

وی افزود: در سیر نظام آموزشی کلیسا سعی می‌کنیم که ازنظر عرفانی و روحی به طلاب توجه ویژه شده و هر طلبه یک سال پیش از اینکه وارد سیستم نظام آموزشی کلیسا شود زیر نظر یک کشیش باید فعالیت دینی داشته و با تأیید آن کشیش سیر طلبگی خود را آغاز می‌کند.

رئیس دانشگاه کاتولیک فرانسه تشریح کرد: هر طلبه در مسیر طلبگی خود ممکن است دچار مشکلات روحی و اخلاقی شود که برای همین مسئله ما استادان اخلاق و عرفان برای آن‌ها قرار دادیم تا زیر نظر این اساتید رشید اخلاقی داشته باشند، استادان عرفان نیز در تمام موارد رازدار و مورد اعتماد طلاب هستند و مسائل شخصی آن‌ها را حتی پس از خروج طلاب از سیستم آموزشی هیچ‌گاه افشا نمی‌کنند.

دولهوگ خاطرنشان کرد: سیر فعالیت‌ کشیش‌ها و نحوه تبلیغ آن‌ها از بالا به پایین بوده و در هر مکانی که به آن‌ها دستور داده شود مأمور به تبلیغ دینی می‌شوند، به‌عنوان‌مثال بنده پس از دوازده سال فعالیت سخت در مراکش در پست نماینده مسیحیت در زندان‌ها مأمور شدم.

وی ادامه داد: ما در مسئله ترک ازدواج اجباری قائل نیستیم و این یک تصمیم اختیاری توسط بسیاری از کشیش‌ها برای سیر عرفانی آن‌ها است، همان‌گونه که در اسلام نیز برخی از علما و عرفا از این امر امساک کردند.

رئيس مرکز تعالیم مسیحیت فرانسه بیان کرد: ما ازنظر مالی دارای پشتوانه زیادی هستیم و مردم مبلغ بسیار بالایی را به‌عنوان خمس به کلیسا اعطا می‌کنند، همچنین در فرانسه کسانی که خمس می‌دهند از پرداخت مالیات معاف هستند.

رئیس دانشگاه کاتولیک فرانسه بیان کرد: نهضت دینی که در حوزه علوم دینی زنان فعالیت می‌کنند جریان مردان را تحت شعاع قرار داده و تفاسیر زنانه از دینی بسیار فعال‌تر از پیش شده است، البته فعالیت جریان‌های فمینیستی دینی نیز در طول این چند سال شدت گرفته‌‌اند.

دولهوگ ادامه داد: در طول تاریخ همواره تفاسیر و کتاب‌های دینی توسط مردان و با دیدگاه‌های مردانه موردتوجه قرار گرفتند و توجه زنان و دیدگاه‌ زنانه در تفسیر دینی یک نگاه نوین در قرائت از دین ایجاد کرده است.

رئیس مرکز تعالیم مسیحیت افزود: امروزه تفسیرها و پژوهش‌هایی پیرامون چگونگی برخورد حضرت عیسی به‌عنوان نماینده خداوند متعال با زنان و جریان‌های زنانه و تأثیرات زنان بر ایشان مطرح شده است.

منبع: HAWZAH NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: