۰

وعده پاپ برای اجرای عدالت در مورد عوامل رسوایی های جنسی در واتیکان

رهبر کاتولیک های جهان در آستانه نشست تاریخی جهانی درباره بحران آزارهای جنسی در کلیساها وعده داد که به خاطر قربانی های این آزارها عدالت را در مورد افرادی که مرتکب این جرایم شده اند،اجرا خواهد کرد.
کد خبر: ۱۷۶۴۲۴
۱۲:۵۲ - ۱۸ دی ۱۳۹۷
به گزارش «شیعه نیوز»، رهبر کاتولیک های جهان در آستانه نشست تاریخی جهانی درباره بحران آزارهای جنسی در کلیساها وعده داد که به خاطر قربانی های این آزارها عدالت را در مورد افرادی که مرتکب این جرایم شده اند،اجرا خواهد کرد.

«پاپ فرانسیس»،امروز (دوشنبه 17 دی)،آزار جنسی کودکان را یکی از شرم آور ترین جرایم دانست و قول داد،افرادی را که مرتکب این اقدامات می شوند به مجازات کارشان برساند.

وی افزود:«من نمی توانم از صحبت درباره یکی از مهم ترین فجایع زمانی که در آن زندگی می کنیم،خودداری کنم.»

رهبر کاتولیک های جهان ابراز تاسف کرد که متاسفانه برخی از کشیش ها و کاردینال ها مرتکب این جرایم شده اند که قبح این مسئله را عمیق تر می کند.

پاپ فرانسیس در این باره گفت :« آزار کودکانی که زیر قانونی قرار دارند  یکی از بدترین و شرم آورترین جنایت ها محسوب می شود. چنین رفتارهایی به طور قطع بهترین چیزهایی را که زندگی برای کودکان بی گناه می خواهد ، از بین می برد و باعث آسیب جبران ناپذیر در طول زندگی برای آنها می شود.»

فرانسیس با وعده اجرای عدالت در این زمینه گفت که جلسه اسقف های جهان در ماه فوریه قصد دارد قدم بعدی در تلاش های کلیسا برای روشن شدن حقایق و کاهش زخم های ناشی از چنین جنایاتی را بردارد.

رسوایی های جنسی در کلیساهای کاتولیک باعث تضعیف این کلسیاها شده که  1.3 میلیارد پیرو در سراسر جهان دارد.

این اظهارات پاپ فرانسیس در حالی است که او در ابتدای فاش شدن این رسوایی ها خواستار سکوت در واکنش به افرادی شد که با دامن زدن به مسئله رسوایی جنسی در واتیکان به دنبال ایجاد اختلاف هستند
منبع: SHABESTAN
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: