۰

گزارشی از حضور طلاب در کلیسای گریگور مقدس تهران

گروهی از طلاب و روحانیون تهران، در قالب برنامه فرهنگی «قرار شهدا»، با حضور کلیسای گریگور مقدس منطقه مجیدیه تهران، یاد و خاطر شهدای ارامنه را گرامی داشتند.
کد خبر: ۱۷۶۲۲۱
۱۵:۴۶ - ۱۵ دی ۱۳۹۷
به گزارش «شیعه نیوز»، کشیش مسروپ راتوسیان، در جمع طلاب بازدید کننده از کلیسای گریگور مقدس  منطقه مجیدیه تهران، گفت: رهبر ارامنه می گویند «ملتی که شهدایشان را فراموش کنند باقی و جاودان نمی مانند . و بقای هر ملتی به حفظ یاد و ارمان های شهدایشان می‌باشد».

وی ادامه داد: شهدا رفتند تا ما الان به درجه ای برسیم و به تحصیل مشغول شویم، حتی در خارج از کشور تحصیل کنیم و برگردیم تا به کشور و میهن عزیزمان خدمت کنیم.

 کشیش راتوسیان خاطرنشان کرد: من سالیان طولانی در آمریکا تحصیل کردم، اما برگشتم تا به کشورم ایران خدمت کنم.

وی  اظهار کرد: همان طور که شهید مطهری می فرمایند علم سرعت می دهد و ایمان جهت می دهد، پس باید علم و ایمان را در راستای هم به دست آورد

*مسلمانان و مسیحیان ایران متحدند

حجت الاسلام ابوالفضل تاتار، مسئول گروه طلاب نیز با اشاره به دلیل حضور طلاب در کلیسا گفت: ما در قالب برنامه فرهنگی «قرار شهدا» و به مناسبت ایام فرخنده میلاد حضرت عیسی بن مریم و سال جدید میلادی در کلیسا گریگور مقدس جمع شده ایم تا هم این اعیاد را به هموطنان عزیز مسیحی تبریک بگویم و هم بهانه ای شود تا از شهدای عزیز ارامنه  یادی کنیم.

وی، امنیت امروز ایران اسلامی را ثمره خون شهدا دانست و افزود: خداوند در قرآن فرموده اند «ولاتحسبن الذین قتلو فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون»، شهدای عزیزی که ما تقدیم کرده ایم هیچ گاه نمرده اند، بلکه همیشه زنده و حاضرند و نزد خداوند روزی می خورند .

حجت الاسلام تارتار ادامه داد: هدف دیگر ما از حضور در کلیسا این بود که بگوییم ما مسلمانان و برادران ارامنه ومسیحی در امنیت و آسایش باهم متحد هستیم و تا جان در بدن داریم، پای آرمان های امام عزیز و شهدا خواهیم ماند.

در آخر هم ایاتی از کلام الله مجید در وصف حضرت مریم و حضرت عیسی علیهما السلام ورحمه قرائت شد و همچنین نسبت بین حضرت یحیی و امام حسین علیهما السلام بیان شد که هردو به چه دلیل و چه علت به شهادتی شبیه بهم بشهادت رسیدند  .

*تقدیم دسته گل به کشیش

 در بخش پایانی این  برنامه، امام جماعت مسجد محله ای که کلیسا درآن قراردارد، دسته گلی را به کشیش کشیش راتوسیان اهدا کرد و یکی از جانبازان ارمنی نیز آن دست گل را به یاد بود شهدای ارامنه کلیسا تقدیم کرد .

جانباز مسیحی همچنین سخنانی را دررابطه با بنای کلیسای گریگورمقدس  و برنامه های آن بیان کرد.

*شعرخوانی جناب کشیش

از نکات جالب این برنامه قرائت شعری از حافظ  توسط کشیش مسروپ راتوسیان بود که آن را به شهدا تقدیم کرد:

ای هُدهُد صبا، به سبا می‌فرستمت

بنگر که از کجا به کجامی‌فرستمت

حیف است طایری چو تو در خاکدانِ غم

زین جا به آشیان وفا می‌فرستمت در راه عشقْ مرحلهٔ قرب و بعد نیست

می‌بینمت عیان و دعا می‌فرستمت

 هر صبح و شام قافله‌ای از دعای خیر

در صحبت شِمال و صبا می‌فرستمت

 تا لشکر غمت نکند مُلک دل خراب

جان عزیز خود به نوا می‌فرستمت

گفتنی است، این مراسم هرساله در ایام میلاد حضرت مسیح(ع) توسط  طلاب  گروه «قرارشهدا» برگزار می شود و باعث دلگرمی و شادمانی ارامنه منطقه مجیدیه تهران می گردد.
منبع: HAWZAH NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: