۰

جزئیاتی از زوایای پنهان سفر غیرمنتظره ترامپ به عراق

شبکه روسیا الیوم جزئیاتی از تدابیر امنیتی که قبل از سفر غیرمنتظره و محرمانه دونالد ترامپ به عراق اتخاذ شده بود، فاش کرد.
کد خبر: ۱۷۶۲۱۰
۱۴:۳۱ - ۱۵ دی ۱۳۹۷
به گزارش «شیعه نیوز»، شبکه روسیا الیوم جزئیاتی از تدابیر امنیتی که قبل از سفر غیرمنتظره و محرمانه دونالد ترامپ به عراق اتخاذ شده بود، فاش کرد.

 منابع آمریکایی در عراق به شبکه روسیا الیوم گفتند: نیروهای آمریکایی که قبل از نیمه دوم دسامبر از مرزهای عراق و سوریه عقب‌نشینی کرده بودند یک روز قبل از سفر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا به پایگاه عین الاسد در استان الانبار به مناطق استقرار خود بازگشتند.

این منابع تأکید کردند: روز ورود ترامپ به عراق، به عراقی‌هایی که با نیروهای آمریکایی در پایگاه عین الاسد کار می‌کنند مرخصی اجباری داده شد بدون اینکه دلیلش را به آن‌ها بگویند. همچنین یک روز قبل از این سفر پایگاه رانیا در سلیمانیه بسته و تمام اسناد و پرونده‌های کاری از آنجا خارج شد.

به گفته این منابع، پایگاه آمریکا در اربیل نیز قبل از سفر ترامپ بسته شد اما بعد بازگشایی شد. کارکنان عراقی در این پایگاه‌ها قبل از این سفر، سه روز بسیار دشواری را پشت سر گذاشته بودند و فکر می‌کردند آمریکا نسبت به آنها اعلام بی‌نیازی خواهد کرد. همچنین برخی بدون اینکه دلیلش را بدانند به پایگاه‌های آمریکایی منتقل شدند.

همچنین این منابع فاش کردند که ترامپ زمانی که به پایگاه عین الاسد رسید برگه‌ای از یک فرمانده عراقی دریافت کرد که در آن چند امضا بود. دولت عراق از این سفر اطلاع نداشت و به عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق دو ساعت قبل از سفر اطلاع داده شد.
منبع: ISNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: