۰

نماینده آمریکا در ائتلاف ضد داعش تعیین شد

نماینده آمریکا در امور سوریه با حفظ سمت، نمایندگی کشورش در ائتلاف به اصطلاح ضد داعش در سوریه و عراق تحت رهبری واشنگتن را عهده دار شد.
کد خبر: ۱۷۶۱۷۲
۱۰:۳۱ - ۱۵ دی ۱۳۹۷
به گزارش «شیعه نیوز»، نماینده آمریکا در امور سوریه با حفظ سمت، نمایندگی کشورش در ائتلاف به اصطلاح ضد داعش در سوریه و عراق تحت رهبری واشنگتن را عهده دار شد.

رابرت پالادینو معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه ای خبر داد که «جیمز جفری» نماینده آمریکا در ائتلاف علیه داعش شده است.
در این بیانیه آمده است: جفری که در حال حاضر نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه است از 4 ژانویه 2019 (14 دی ماه) سمت فرستاده ویژه آمریکا به ائتلاف جهانی علیه داعش را نیز بر عهده می گیرد.

براساس این بیانیه، جفری از این پس علاوه بر هماهنگی روابط وزارت خارجه آمریکا با ائتلاف آمریکایی در سوریه و عراق، تلاش ها برای اجرای تصمیم رئیس جمهوری آمریکا برای خروج نظامیان این کشور از سوریه را نیز انجام خواهد داد.
«برت مک گورک» نماینده پیشین آمریکا در ائتلاف پس از اعلام تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای خروج نظامیان کشورش از سوریه استعفا کرد.

ترامپ ماه گذشته میلادی به طور غیرمنتظره اعلام کرد که واشنگتن حدود دو هزار نیروی آمریکایی را از سوریه خارج می کند. مقام های آمریکایی در توجیه این تصمیم اعلام کردند که گروه تروریستی داعش در سوریه شکست خورده است.

تصمیم یکجانبه ترامپ در خروج نیروهای آمریکایی از سوریه با مخالفت های بسیاری همراه شد به طوری که «جیمز متیس» وزیر دفاع ایالات متحده از سمت خود استعفا کرد.
جفری سمت هایی مثل معاون مشاور امنیت ملی کاخ سفید، سفیر آمریکا در ترکیه و سفیر ایالات متحده در عراق را در کارنامه خود دارد.
منبع: IRNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: