۰

قانون جدید عربستان برای حمایت از زنان در زمان طلاق

خبرگزاری بلومبرگ آمریکا به نقل از «نسرین الغامدی» وکیل سعودی گزارش داد: لایحه جدیدی در وزارت دادگستری عربستان وجود دارد که از روز یکشنبه آینده اجرایی می شود و براساس آن دادگاهها ملزم می شوند از طریق پیام متنی، صدور حکم طلاق ویژه همسرانشان را به آنها اطلاع دهند.
کد خبر: ۱۷۶۱۶۱
۰۹:۴۲ - ۱۵ دی ۱۳۹۷
به گزارش «شیعه نیوز»، خبرگزاری بلومبرگ آمریکا به نقل از «نسرین الغامدی» وکیل سعودی گزارش داد: لایحه جدیدی در وزارت دادگستری عربستان وجود دارد که از روز یکشنبه آینده اجرایی می شود و براساس آن دادگاهها ملزم می شوند از طریق پیام متنی، صدور حکم طلاق  ویژه همسرانشان را به آنها اطلاع دهند.

 الغامدی به بلومبرگ گفت: در حال حاضر برخی مردان اقدامات طلاق را بدون اطلاع همسرانشان در دادگاهها ثبت می کنند.

وی افزود: اقدام جدید، دستیابی زنان به حقوق خود در هنگام طلاق شامل نفقه و غیره را تضمین می کند همچنین تضمین می کند که هیچ گونه وکالتی قبل از طلاق مورد سوء استفاده قرار نگیرد.

در نسخه ای از بیانیه وزارت دادگستری عربستان که از سوی غامدی منتشر شده، آمده است: خدمات جدید، با تلاش های این وزارتخانه در چارچوب چشم انداز ۲۰۳۰ ولیعهد در خصوص اصلاحات اقتصادی و اجتماعی تناسب دارد.

بلومبرگ یادآور شد: زنان عربستان در زمینه دریافت پاسپورت، سفر به خارج از کشور، تحصیل در خارج، ازدواج و حتی خروج از زندان هنوز هم دربند وصایت مرد هستند.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: