۰

قراردادهای تسلیحاتی محرمانه عربستان و انگلیس پس از مرگ خاشقجی

روزنامه ایندیپندنت در گزارشی نوشت: انگلیس در هفته های پس از ترور جمال خاشقجی همچنان به امضای قرادادهای تسلیحاتی با عربستان ادامه داد در حالی که دولت لندن ترور خاشقجی را محکوم کرده بود.
کد خبر: ۱۷۶۰۵۳
۰۹:۵۳ - ۱۲ دی ۱۳۹۷
به گزارش «شیعه نیوز»، ایندیپندنت در گزارشی نوشت: چند مقام وزارت بازرگانی انگلیس که مسئول امضای قراردادهای تسلیحاتی هستند، همچنان به نشست های عالی رتبه خود با همتایان سعودی برای امضای قراردادهای فروش تسلیحات و مهمات ادامه داده اند.

در این گزارش آمده است: هیئتی از دفتر دفاعی و امنیتی که وابسته به وزارت بازرگانی و مسئول صادرات سلاح است بین روزهای ۱۴ و ۲۲ اکتبر به صورت محرمانه به ریاض پایتخت عربستان سفر کرده است.

این روزنامه انگلیسی نوشت: «جرمی هانت» وزیر خارجه انگلیس با کلماتی شدید اللحن در پارلمان ترور خاشقجی را محکوم کرده بود ولی دولت متبوعش با عربستان قراردادهای تسلیحاتی امضاء می کند.

هانت در پارلمان گفته بود: ما در حال بررسی نحوه واکنش نشان دادن به ترور خاشقجی هستیم. داستان های وحشتناکی که می خوانیم (ترور خاشقجی)، اگر درست باشد؛ با ارزش های ما تعارض و تضاد دارد و ما طبق ارزش هایمان برخورد خواهیم کرد.

هانت گفته بود که «لیام فاکس» وزیر بازرگانی انگلیس سفر خود به ریاض را در واکنش به ترور خاشقجی لغو کرده است ولی نشست های دوجانبه برای امضای قراردادهای تسلیحاتی برگزار شد.

ایندیپندنت اعلام کرد: قبل از مرگ خاشقجی نیز دولت انگلیس به علت فروش تسلیحات و مهمات به عربستان برای جنگ افروزی در یمن شدیداً مورد انتقاد بود.

این روزنامه چاپ انگلیس افزود: از زمان آغاز جنگ یمن قیمت صادرات تسلیحات ساخت انگلیس به عربستان به حدود ۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون پوند (حدود ۶ میلیارد دلار) رسیده است و بدین ترتیب عربستان به بزرگترین مشتری و خریدار تسلیحات انگلیسی تبدیل شده است.
منبع: AL.ALAM
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: