۰

دستگیری پنج مظنون عملیات تروریستی در آلمان و هلند

پلیس آلمان و هلند در عملیاتی مشترک پنج نفر را که گفته می‌شود احتمالا در تدارک یک حمله تروریستی بوده‌اند، بازداشت کرده‌اند.
کد خبر: ۱۷۵۸۷۶
۱۴:۳۰ - ۰۹ دی ۱۳۹۷
به گزارش «شیعه نیوز»، پلیس آلمان در قالب ماموریت مشترکی میان این کشور و هلند، دیروز (شنبه) یک مظنون به طرح‌ریزی اقدامات تروریستی را در شهر «ماینتس» دستگیر کرد.

بنا بر گزارش خبرگزاری آلمان، با اقدام پلیس هلند مبنی بر دستگیری چهار مظنون دیگر در شهر«روتردام»، شمار افرادی که در ارتباط با این اتهام دستگیر شده‌اند به پنج نفر رسید. این افراد متهم شده‌اند که قصد داشتند تا حمله‌ای تروریستی در هلند صورت دهند.

طبق اعلام پلیس هلند، در شهر روتردام هم خانه‌های زیادی بازرسی شده‌اند. افرادی که دستگیر شده‌اند، مردانی در فاصله سنی ۲۰ تا ۳۰ سال هستند که از اتباع کشورهای غربی نیستند. پلیس تحقیقات خود را در روزهای آتی هم ادامه خواهد داد.

فردی که در آلمان دستگیر شده در این کشور اقامت ندارد و طبق تحقیقات صورت گرفته یک تبعه ۲۶ ساله سوری است. دستگاه قضایی هلند از آلمان خواسته تا این فرد را به مقامات هلند تحویل دهند.

پلیس آلمان اعلام کرد که هلند تا پایان یافتن تحقیقات در زمینه ماهیت طرح تروریستی، اطلاعات بیشتری در اختیار رسانه‌ها نخواهد گذاشت.

سپتامبر گذشته هم پلیس هلند اعلام کرده بود که از وقوع یک حمله‌ تروریستی بزرگ جلوگیری کرده است. در آن عملیات در شهرهای «آرنهم» و «ویرت» هفت مظنون دستگیر شدند که به گفته پلیس قصد داشته‌ند در مراسمی بزرگ، حمله‌ای صورت دهند. در جریان بازرسی از محل زندگی این افراد، مقدار زیادی از مواردی که در ساخت بمب کارایی دارند، کشف شد.
منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: