۰

استعفای وزیر عراقی به دلیل همکاری برادرش با داعش

وزیر جدید آموزش و پرورش عراق تنها چند روز پس از کسب رای اعتماد از پارلمان، به دلیل همکاری یکی از برادرهایش با داعش استعفا داد.
کد خبر: ۱۷۵۸۶۵
۱۳:۳۶ - ۰۹ دی ۱۳۹۷
وزیر جدید آموزش و پرورش عراق تنها چند روز پس از کسب رای اعتماد از پارلمان، به دلیل همکاری یکی از برادرهایش با داعش استعفا داد.

 «شیماء خلیل الحیالی»، وزیر جدید آموزش و پرورش عراق در واکنش به انتشار فیلمی در شبکه های اجتماعی در رابطه با همکاری یکی از برادرهای وی با گروهک تروریستی داعش، شامگاه شنبه با صدور بیانیه ای ضمن تبری جستن از هر گونه عنصر تروریستی، اعلام کرد که استعفای خود را در اختیار «عادل عبدالمهدی»، نخست وزیر این کشور قرار داده است.

الحیالی ۴۳ ساله و سُنی که دوشنبه هفته گذشته به عنوان وزیر جدید آموزش و پرورش عراق، از مجلس نمایندگان این کشور رای اعتماد گرفت، در بیانیه خود در این باره آورده است: پیش از هر چیزی، من یک زن عراقی هستم و البته یک فرد مستقل که هرگز با هیچ یک از احزاب و جریان های سیاسی همکاری نکرده ام؛ من به عنوان یک استاد دانشگاه موصل که برای کارکنان و نهادهای امنیتی آن شناخته شده هستم و به کار خود نیز ادامه می دهم، نامزد تصدی وزارت آموزش و پرورش عراق شدم.

وزیر مستعفی آموزش و پرورش عراق ضمن یادآوری این که کشورش از مصیبت های تروریسم که شهرهای آن را ویران ساخته و شهروندان را نیز به قتل رسانده، رنج برده و می برد، افزود: تروریست های داعش اهالی نینوا از جمله برادر مرا ربودند و وی را همانند افراد زیاد دیگری وادار کردند که پیش از آزادسازی استان و پس از آن نیز در یک اداره غیر نظامی وابسته به این گروه فعالیت کند با این حال سلاح به دست نگرفته و به آنها در قتل شهروندان عراقی نیز کمک نکرده است.

الحیالی ضمن تاکید بر این که علاوه بر فیلم منتشر شده از برادرش در شبکه های اجتماعی، یک فیلم دیگر نیز وجود دارد که نشان می دهد وی به عنوان یک فرد غیر نظامی و به زور اسلحه تنها درباره یک مسئله غیر نظامی صحبت می کند، تصریح کرد: وضعیت برادرم همانند ده ها هزار نفر دیگری است که ناچار شدند تحت اشغال داعش در مشاغل خود باقی بمانند و این در حالی است که نباید چنین افرادی که به ناچار و بدون اراده خود این کار را انجام داده داده اند، مجازات شوند.

در پایان بیانیه این وزیر مستعفی عراقی نیز آمده است: برای همگان اعلام می کنم که استعفای خود را در اختیار نخست وزیر گذاشتم تا در صورت اطمینان از وجود هر گونه ارتباطی میان من و تروریسم یا عناصر تروریستی، بی درنگ در رابطه با آن تصمیم بگیرد؛ من در برابر خداوند و ملت از هر گونه تروریست و جنایتکاری که دست وی به خون شهروندان عراقی آلوده شده باشد، برائت می جویم.
منبع: ISNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: