۰

دختر محجبه‌ای که در آمریکا دفاع شخصی آموزش می‌دهد

ویدئویی از آموزش دفاع شخصی توسط رعنا عبدالحمید دختر محجبه و مسلمان آمریکایی مشاهده می‌کنید.
کد خبر: ۱۷۵۸۵۰
۱۱:۵۹ - ۰۹ دی ۱۳۹۷
به گزارش «شیعه نیوز»، رعنا عبدالحمید دانشجو و فعال حقوق بشر آمریکایی، با پروژه‌ای تحت عنوان «محجبه‌های نیویورک» می‌کوشد تا با استفاده از قدرت شبکه‌های اجتماعی، به مبارزه با تصورات غلطی که درباره حجاب و زنان محجبه وجود دارد، بپردازد. در پی افزایش موج اسلام‌هراسی و آزار مسلمانان، رعنا عبدالحمید 25 ساله به همراه چند تن دیگر پروژه «محجبه‌های نیویورک» را در پاییز سال 93 آغاز کرد. هدف این پروژه افزایش آگاهی و اصلاح و انسانی کردن نگاه جامعه به زنان مسلمان است.

خانم عبدالحمید که اکنون 25 سال دارد، وقتی 16 ساله بود، در یکی از خیابان‌های نیویورک مورد حمله مردی قرار گرفت که می‌خواست حجاب او را به زور دربیاورد. او این تجربه تلخ و منزجرکننده را از محرک‌های خود برای شروع پروژه محجبه‌های نیویورک می‌داند. رعنا عبدالحمید امیدوار است بتواند در آینده با زنان محجبه در سایر کشورها هم ملاقات کرده و به معرفی افکار آنها کمک کند.

به تازگی ویدئویی از آموزش دفاع شخصی توسط رعنا عبدالحمید به زنان مسلمان آمریکا در فضای مجازی منتشر شده است. وی در این فیلم می‌گوید: «بعد از آن که مردی بخاطر حجابم به من حمله کرد، به این فکر افتادم که چگونه زنان را قدرتمندتر کنم، به همین خاطر شروع به آموزش دفاع شخصی کردم.»
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: