۰

دیدار رؤسا و اساتید دانشگاه‎های عراق با حجت الاسلام والمسلمین سید جواد شهرستانی

جمعی از رؤسا و اساتید دانشگاه‎های عراق با حضرت حجت الاسلام والمسلمین سید جواد شهرستانی دیدار و گفت وگو کردند.
کد خبر: ۱۷۵۸۲۱
۰۸:۵۸ - ۰۹ دی ۱۳۹۷
به گزارش «شیعه نیوز»، جمعی از رؤسا و اساتید دانشگاه‎های عراق با حجت الاسلام والمسلمین سید جواد شهرستانی دیدار و گفت وگو کردند.

 حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی در این دیدار به بیان مسئولیت‎ها و وظایف ذاتی دانشگاه‎ها پرداخت، شرایط امروز جوامع تشیع را بازگو و نقش دشمنان و داعش را در مقابله با شیعیان تبیین نمود.

نماینده تام الاختیار آیت الله العظمی سیستانی، حادثه تلخ اسپایکر و احوالاتی که بر مرقد مطهر حضرت امام حسین(ع) و ائمه طاهرین(ع) رفته بود را نشانه‎ای آشکار از دشمنی تاریخی وهابیون و افراطیون بر شیعیان و دوستداران اهل بیت(ع) خواند و تأکید کرد که امروز نیز شیعیان وظیفه‎ای دوچندان بر عهده دارند چرا که غربی‎ها و شرقی‎ها حقانیت و اعتدال تشیع را اقرار نمودند و اسلام حقیقی را در اسلام میانه‎رو و تشیع اثنی‎عشری یافتند.

او با اشاره به فرمان تاریخی آیت‎الله العظمی سیستانی مبنی بر بسیج مردمی و نبرد با داعش، این فرمان را در شناساندن تشیع و اسلام اصیل مهم ارزیابی کرد چرا که بعد از این موضوع نگاه دنیا به سوی افکار شیعه گرایش پیدا کرد و درخواست‎های غربیان برای استفاده از کتب شیعی و بهره‎مندی از نظرات مراجع و فقیهان روزافزون گشت.

در ادامه این دیدار که در فضایی صمیمی و دوستانه انجام شد، نمایندگان رؤسا و اساتید دانشگاه‎های کشور عراق ضمن ابراز خرسندی از سفر به شهر قم به عنوان مرکز جهان تشیع و سپاسگزاری از به‎ حضور ‎پذیرفتن و میزبانی حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج سید جواد شهرستانی، به بیان شرایط و اقدامات دانشگاه‎های عراق و ارتباط با کشورهای همسایه و جهان به ویژه ایران پرداختند و گزارشی اجمالی ارائه کردند.

در پایان مراسم هدیه‎ای از طرف جامعه دانشگاهیان کشور عراق، به حضرت حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی تقدیم شد.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: