۰

واگذاری بیش از هزار کودک بیمار برای فرزندخواندگی

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی استان تهران از واگذاری بیش از هزار کودک بیمار به متقاضیان فرزندخواندگی طی دو سال اخیر خبر داد.
کد خبر: ۱۷۵۶۰۵
۱۱:۵۴ - ۰۴ دی ۱۳۹۷
به گزارش «شیعه نیوز»، معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی استان تهران از واگذاری بیش از هزار کودک بیمار به متقاضیان فرزندخواندگی طی دو سال اخیر خبر داد.

مهشید موقر، با اشاره به کثرت متقاضیان فرزندخواندگی، گفت: ماده ۵ قانون حمایت از کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست مصوب مهر سال ۹۲ که خانواده‌های دارای فرزند و زنان مجرد هم می‌توانند برای فرزندخواندگی اقدام کنند، منجر به افزایش قابل توجه آمار متقاضیان فرزندخوادگی شده است.


معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی در مورد واگذاری کودکان بیمار نیز تصریح کرد: طی دو سال اخیر با توجه به رویکرد دفتر فرزندخواندگی بهزیستی استان تهران مبتنی بر ساماندهی به موقع کودکان بیمار، بیش از هزار کودک که بیش از ۵۰ درصد آنان با پیگیری بیماریشان اغلب قابل درمان بوده‌اند، به متقاضیان واگذار شده است.


موقر با بیان اینکه پذیرش کودکان در شیرخوارگاه‌ها بیش از ظرفیت آنهاست، اظهار کرد: با توجه به افزایش آمار تعداد کودکان بدسرپرست و بی‌سرپرست، پذیرش کودکان در شیرخوارگاه‌ها بیشتر از ظرفیت آنان است. با توجه به سیاست‌های دفتر فرزندخواندگی بهزیستی استان تهران مبنی بر برنامه‌ریزی و نظارت بر عملکرد شیرخوارگاه‌ها و پیگیری به موقع روند پذیرش و ترخیص و همچنین ساماندهی فرزندان بیمار ، باعث تسریع و تسهیل برنامه‌های مراقبت فرزندان در خانواده جایگزین و کاهش مدت اقامت فرزندان در شیرخوارگاه‌ها شده است.


وی با بیان اینکه در حال حاضر شیرخوارگاه‌های استان تهران از لحاظ تامین شیر خشک و پوشاک فرزندان با مشکل جدی روبه‌رو نیستند، گفت: تا کنون در کلیه دفاتر مشارکت‌های مردمی شیرخوارگاه‌ها، حمایت‌های مادی و معنوی خیرین مهیا بوده و شناسایی مراکزی که نیاز بیشتری به این خدمات دارند از طریق حوزه امور اجتماعی ستاد شهرستان ها قابل پیگیری است.


معاون بهزیستی تهران در پایان تاکید کرد: تاکنون آثار وضعیت اقتصادی در جامعه تغییری در تعداد افراد متقاضی فرزندخواندگی ایجاد نکرده است.
منبع: ISNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: