۰

جایزه یک میلیون پزویی برای عامل ترور امام جماعت فیلیپین

مسلمانان فیلیپین در ادامه اعتراضات خود به ترور «بُدجیم عبدالله»، امام جماعت این کشور، جایزه‌ای یک میلیون پزویی برای دستگیری قاتل وی تعیین کردند.
کد خبر: ۱۷۵۵۴۶
۱۳:۵۸ - ۰۳ دی ۱۳۹۷
به گزارش «شیعه نیوز»، اهالی قوم مارانائو (بزرگترین اقلیت قومی مسلمان در فیلیپین – مترجم) مقیم شهرهای بگیو، شهر اسلامی مراوی  و استان لانائوی شمالی ضمن درخواست اجرای عدالت توسط پلیس ملی فیلیپین در واقعه ترور یکی از وعاظ مسلمان این کشور، مبلغ یک میلیون پزو(واحد پول فیلیپین) برای دستگیری قاتل جایزه تعیین کردند.

رایزنی فرهنگی ایران در فیلیپین در این باره اعلام کرد: مسلمانان ساکن شهر شمالی بگیو ضمن گردهمایی و اعتراض به ترور «بُد جیم عبدالله»، امام جماعت و از رهبران مسلمان، از جوامع مسلمان و مسیحی کشور در خواست کردند کماکان نسبت به پیگیری روابط صلح‌آمیز با یکدیگر همت کنند.

این امام جماعت فیلیپینی با شلیک گلوله توسط ضارب در بازار عمومی شهر بگیو کشته شد و علی‌رغم این که دوربین‌های مداربسته این جنایت را ثبت کردند اما مقامات پلیس هنوز موفق به دستگیری قاتل نشده‌اند. تصاویر قاتل توسط روزنامه‌های محلی و مجامع اجتماعی این شهر منتشر شده است.

«آقا خان شریف» از رهبران مسلمان قوم مارانائو اظهار کرد: اگر چه تصویر قاتل در دسترس است اما هویت او هنوز مشخص نشده است. آقا خان از رئیس‌جمهور فیلیپین درخواست کرد مسلمانان را در راستای اجرای عدالت یاری کند.

 این چهارمین سوء قصد به جان امامان مسلمان فیلیپین در چند سال اخیر است و یکی از وعاظ مسلمان اخیرا در شهر «زامبوانگا» واقع در میندانائو به ضرب گلوله یکی از گاردهای محافظ یک مرکز تجاری زخمی شد.

بنا بر گفته واحد تحقیقات پلیس شهر بگیو که جنایت اخیر در آنجا رخ داد، انگیزه این اقدام هنوز مشخص نیست و  اگر چه تصویر ضارب با کمک دوربین‌های مدار بسته در اختیار است اما کسی او را نمی‌شناسد؛ بنابراین به احتمال زیاد قاتل اهل آن شهر نیست. مسلمانان شهر بگیو پس از راهپیمایی با شهردار ملاقات کردند و او نیز قول داد پلیس اقدامات فوری خود را در این زمینه انجام دهد.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: