۰

قرآن ۲۰۳ ساله جفرسون به کنگره آمریکا بازگشت

نسخه ترجمه شده قرآن کریم متعلق به سومین رئیس جمهوری آمریکا پس از ۱۲ سال غیبت برای ادای سوگند نمایندگان مسلمان به کنگره برگردانده شد.
کد خبر: ۱۷۵۴۷۳
۱۴:۳۰ - ۰۲ دی ۱۳۹۷
به گزارش «شیعه نیوز»، پس از یک غیبت 12 ساله، نسخه ترجمه شده از قرآن کریم متعلق به «توماس جفرسون» سومین رئیس جمهوری آمریکا دوباره به مجلس نمایندگان آمریکا برگردانده شد تا «رشیده طلیب» عضو مسلمان در این مجلس بر آن ادای سوگند کند.

طلیب این نسخه ترجمه شده از قرآن کریم را انتخاب کرده تا در سوم ژانویه 2019 میلادی با آن سوگند یاد کند.

 

این نماینده مسلمان این قرآن را انتخاب کرد و آن را از ایالت میشیگان برگرداند  تا اعتقاد بسیاری از آمریکایی هایی را رد کند که براین باورند اسلام دور از تاریخ آمریکاست.

پس از ادای قسم، اعضای مجلس نمایندگان و سنا که در انتخابات میاندوره ای در نوامبر گذشته پیروز شدند، پست خود را تحویل می گیرند و تا 116 دوره کنگره آمریکا را آغاز کنند.

برخی از اعضای جدید در این مراسم  با کتاب دینی انجیل سوگند یاد می کنند و به علت پیروزی مسلمانان در انتخابات، آنها با کتاب آسمانی قرآن کریم سوگند می خورند.

 

برهمین اساس، جفرسون، دو جلد ترجمه معانی قرآن کریم خریداری کرد و آنها را «جورج سیل» انگلیسی هنگام تحصیل حقوق در دانشگاه ویلیامزبرگ تهیه کرد.

203 سال پیش، جفرسون با طرح کنگره برای خرید کتابخانه خصوصی اش از جمله نسخه های ترجمه شده قرآن کریم موافقت کرد.

 

این برنامه باهدف پرکردن دوباره کتابخانه کنگره با کتاب بود، انگلیسی ها این کتابخانه را در زمان جنگ استقلال آتش زدند.

جفرسون پس از سالها تلاش توانست تا قانون تاریخی برای  آزادی مذهبی را به تصویب رساند.

گفتنی است، در انتخابات میاندوره ای کنگره آمریکا دو زن مسلمان به نام های «رشیده طلیب» فلسطینی تبار مقیم آمریکا و «الهان عمر» سومالی تبار مقیم آمریکا وارد کنگره شدند، الهان عمر نخستین زن محجبه در کنگره آمریکا به شمار می آید.
منبع: SHABESTAN
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: