۰

ظرفیت گنجایش حرم مطهر امام علی (ع) به ۲۰ برابر افزایش می یابد

افضلی، گفت: با ساخت صحن بزرگ حضرت زهرا (س) به مساحت ۲۲۰ هزار متر مربع، ظرفیت گنجایش حرم امام علی (ع) به ۲۰ برابرافزایش پیدا می کند.
کد خبر: ۱۷۵۳۵۲
۱۴:۳۹ - ۲۹ آذر ۱۳۹۷
به گزارش «شیعه نیوز»، «حمید افضلی»، در سومین گردهمایی فصلی مسئولین ستاد بازسازی عتبات عالیات تابعه خوزستان که در اهواز برگزار شد، گفت: ستاد بازسازی عتبات عالیات به منظور ساماندهی نذورات و هدایای مردمی با نیت بازسازی عتبات مقدسه و هدفمند سازی نذورات و هدایا برای بازسازی عتبات مقدسه تشکیل شده است.

مسئول امور استان های ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور، افزود: خوشبختانه ستاد با کمک هدایا و نذورات مردمی که از سر اخلاص و با طیب خاطر به این امر مقدس اهدا شده، توانسته خدمات و اقدامات قابل توجهی در بازسازی و عمران حرم های مطهر داشته باشد.

وی با بیان اینکه طی چند سال اولیه تشکیل ستاد، به طور کامل کار بازسازی حرم ها انجام و پس از آن ستاد وارد مرحله توسعه بارگاه ملکوتی ائمه اطهار (ع) در عراق شد، اضافه کرد: طرح توسعه حرم امام علی (ع) اولین پروژه ای بود که با ساخت صحن بزرگ حضرت زهرا (س) به مساحت 220 هزار متر مربع آغاز شده است.

 

وی با اشاره به اینکه با ساخت صحن حضرت زهرا (س) ظرفیت گنجایش حرم امام علی (ع) به 20 برابرافزایش پیدا می کند، ادامه داد: از جمله آثار و فواید پرداختن به بازسازی عتبات مقدسه علاوه بر فراهم آوردن رفاه و آسایش زوار، احیای آثار هنری و معماری ایرانی به کار رفته در حرم های مطهر است که به دلیل بی توجهی و عوامل فرسایشی در حال از بین رفتن بود.

 افضلی، تصریح کرد: از دیگر فواید اقدامات ستاد در بازسازی عتبات،  صدور خدمات فنی و مهندسی به خارج از مرزها و همچنین رونق دادن به صنایع و تولیدات داخل و معرفی ظرفیت های صنعتی، فنی، مهندسی و هنری داخل کشوربه دیگر ملل است.

 در ادامه «حجت الاسلام سید محمود موسوی»، عنوان کرد: خوشبختانه مجموعه ستاد در شهرستان ها و ستاد استان با حمایت ها و پشتیبانی خیرین و مردم دوستدار اهل بیت (ع) توانست اقدامات قابل توجهی را در جهت عمران و آبادانی عتبات مقدسه و تسهیل زیارت زایران در حرم های مطهر انجام دهد.


مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان، اظهار کرد: اقدامات بزرگی که ستاد استان در کنار سایر پروژه ها در سال جاری انجام داده شامل پیگیری ساخت و تکمیل مضیف و مهمانسرای حرم حضرت زینب(س)، ساخت و نصب قاطع (دیواره فلزی شیشه ای) اطراف ضریح مطهر حرم های حضرت ابولفضل العباس (ع) و حرم امامین عسکریین (ع) و مشارکت در ساخت صحن حضرت زهرا (س)، مشارکت در صحن حضرت زینب (س) کربلا و مسقف سازی خیابان صاحب الزمان (عج) حرم امامین جوادین (ع) است.
منبع: SHABESTAN
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: