۰

باید در مورد حوزه های علمیه منصفانه قضاوت شود

آیت الله فاضل لنکرانی گفت: باید در مورد حوزه های علمیه منصفانه قضاوت کنیم و کسانی که خدمات ارزشمند حوزه های علمیه را زیر سئوال می برند و مسائل بی اساس را در مورد حوزه ها بیان می کنند، آیا خدمت به اسلام و دین می کنند؟
کد خبر: ۱۷۵۱۴۰
۱۳:۲۶ - ۲۶ آذر ۱۳۹۷
به گزارش «شیعه نیوز»، «آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی» (یکشنبه 25 آذر) در آیین رونمایی از 75 اثر جدید مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با اشاره به جایگاه حوزه های علمیه گفت: حوزه ها میراث اهل بیت هستند و هیچ زمانی خاموش نمی شوند.


رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) بیان داشت: حوزه های علمیه به برکت علم و معنویت و درایت است که به مسیر بالنده خود ادامه داده و با برخی سخنان متوقف نخواهند شد و کسانی که حرف هایی علیه حوزه می زنند نیز، امیدواریم که خداوند هدایت کند.

 وی تاکید کرد: باید در مورد حوزه های علمیه منصفانه قضاوت کنیم و کسانی که خدمات ارزشمند حوزه های علمیه را زیر سئوال می برند و از تریبون هایی که باید به هدایت مردم و جامعه بپردازند، مسائل بی اساس را در مورد حوزه ها بیان می کنند، آیا خدمت به اسلام و دین می کنند؟

 آیت الله فاضل لنکرانی با تاکید بر اینکه باید جایگاه علما و فقها و مراجع و حوزه های علمیه نشان داده شود گفت: حوزه ها در این زمینه کوتاهی کرده اند و از سوی دیگر حتی حوزه علمیه نجف هم از حوزه علمیه قم بی خبر است.


وی به سالروز ولادت امام حسن عسکری(ع) اشاره کرد و ضمن تبریک به مناسبت این ایام گفت: از ابتدا پیامبر(ص) و ائمه معصومین(ع) نکاتی را در خصوص دوران غیبت عنوان کردند اما این امام همام تکلیف شیعه در زمان غیبت را کاملا مشخص کردند و با روشنگری های خود جایگاه علمای شیعه را مشخص کردند.

 رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) گفت: امام حسن عسکری(ع) همواره علما و فقها را حافظان دین الهی معرفی کردند و تاکید می کردند که در دوران غیبت باید به علما مراجعه کرد.

 آیت الله فاضل لنکرانی با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت: به برکت پیروزی انقلاب خدمات فراوانی در عرصه ای علمی و پژوهشی به ویژه در عرصه های فقه شیعی و دانشگاهی ایجاد شد جمهوری اسلامی عمیق ترین معارف را ارائه کرده است.
منبع: SHABESTAN
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: