۰

تأکید آیت الله سیستانی بر پیروی نمایندگان خود از گفتمان عراقی معتدل

نماینده آیت الله العظمی سیستانی اظهار داشت که این مرجع تقلید از نمایندگان خود می خواهند در سخنرانی ها به گفتمان عراقی معتدل پایبند بمانند.
کد خبر: ۱۷۳۵۷۷
۱۵:۴۸ - ۲۸ آبان ۱۳۹۷
به گزارش «شیعه نیوز»، حجت الاسلام «عبدالمهدی کربلایی» نماینده آیت الله العظمی سیستانی با شیخ «عبدالوهاب حسن السامرایی» از علمای اهل تسنن و رئیس مجمع فقهی عراق دیدار و گفت وگو کرد.

کربلایی در این دیدار که در حرم مطهر امام حسین(ع) برگزار شد، گفت: توجه و اهتمام همگانی به گسترش فرهنگ همزیستی مسالمت آمیز در عراق ضروری است.

وی به ابعاد این همزیستی مسالمت آمیز اشاره کرد و افزود: همزیستی مسالمت آمیز میان عراقی ها باید در چهار بُعد اجتماعی، فرهنگی، عملی و معنوی تحکیم یابد.

حجت الاسلام کربلایی تصریح کرد: همزیستی مسالمت آمیز در زمینه عملی به نمایش گذاشتن همزیستی واقعی سه بُعد دیگر به شمار می آید.

وی اظهار داشت: آیت الله العظمی سیستانی همواره به نمایندگان خود و خطیبان جمعه تأکید می کنند که گفتمان دینی باید گفتمانی عراقی و معتدل باشد.

این روحانی عراقی ادامه داد: این گفتمان باید به سایر قشرها احترام گذاشته و از توهین به دیگران خودداری ورزد. ما در سخنرانی های خود کاملا به این مساله توجه داریم.

وی تأکید کرد: دیدار با این هیأت یک دیدار کاملا دینی و ملی است که بنای پایه ها و مشترکات دینی و ملی را دنبال می کند.
منبع: ABNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: