۰

واکنش طالبان به تهدید اخیر شورای امنیت افغانستان

گروه تروریستی طالبان در پاسخ به درخواست شورای امنیت ملی افغانستان از نیروهای امنیتی این کشور مبنی بر افزایش حملات نسبت به طالبان، اعلامیه‌ای منتشر کرد که این اقدام را حربه تبلیغاتی برشمرده است.
کد خبر: ۱۷۳۴۴۰
۰۸:۵۱ - ۲۷ آبان ۱۳۹۷
به گزارش «شیعه نیوز»، گروه تروریستی طالبان در پاسخ به درخواست شورای امنیت ملی افغانستان از نیروهای امنیتی این کشور مبنی بر افزایش حملات نسبت به طالبان، اعلامیه‌ای منتشر کرد که این اقدام را حربه تبلیغاتی برشمرده است.

به گزارش ایکنا به نقل از «آریانیوز» افغانستان؛ گروه تروریستی طالبان با نشر اعلامیه‌ای مدعی شد که حکومت توان مقابله در برابر حملات این گروه را ندارد؛ بنابراین نیروهای افغان نباید به گفته چند نفر از مقامات فاسد در کابل، جان خود را قربانی کنند.

اخیراً شورای امنیت ملی افغانستان از نیروهای امنیتی کشور خواسته است تا عملیات‌های تهاجمی علیه طالبان را افزایش دهند. طالبان در واکنش به این موضوع تاکید کرد که اقدام شورای امنیت ملی افغانستان تنها یک حربه تبلیغاتی است.

در این اعلامیه آمده است: «نیروهای خارجی و افغان، ده‌ها عملیات نظامی پرهزینه علیه طالبان را در سراسر افغانستان انجام داده‌اند، اما نتیجه‌ای برای آنها به دنبال نداشته است. با وجود عملیات‌های نظامی مشترک نیروهای افغان و خارجی، طالبان مناطق بیشتری را تصرف کرده است.»

وی در ادامه این اعلامیه آورده است: «حکومت طی یک سال گذشته نتوانسته است، هیچ یک از مناطق تحت کنترل این گروه را از تصرف درآورد. نیروهای امنیتی هر روز مناطق بیشتری را از دست می‌دهند.»

بر اساس این اعلامیه، حکومت توان مقابله در برابر حملات این گروه را ندارد؛ بنابراین نیروهای افغان نباید به گفته چند نفر از مقامات فاسد در کابل جان خود را قربانی کنند.

این در حالی است که همزمان با تلاش‌ برای آغاز گفت‌وگوهای صلح، حملات طالبان در برخی از استان‌ها افزایش می‌یابد. طی چند روز اخیر، ده‌ها نظامی افغانستانی در استان‌های ارزگان و فراه بر اثر حملات جمعی طالبان کشته شده‌اند.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: