۱

واکنش اوقاف الجزایر به مروجان تحریم جشن میلاد نبوی

محمد عیسی، وزیر اوقاف و امور دینی الجزایر ضمن انتقاد شدید از اقدام برخی افراد در ترویج موضوع تحریم جشن میلاد نبوی گفت: هدف این افراد، خالی کردن قلوب جوانان از حب رسول‌الله(ص) است.
کد خبر: ۱۷۳۴۳۱
۱۶:۱۴ - ۲۶ آبان ۱۳۹۷
به گزارش «شیعه نیوز»، شیخ بن حنفیة العابدین، رئیس هیأت إفتاء وابسته به انجمن علمای مسلمان الجزایر، با صدور فتوایی برپایی جشن به مناسبت میلاد پیامبر (ص) را بدعت و غیرشرعی خواند.

وی مدعی شد: برگزاری جشن میلاد پیامبر(ص) بیانگر حب مسلمانان به پیامبر اسلام نیست، زیرا محبت در اطاعت و پیروی خلاصه می‌شود.

این عالم دینی الجزایری با طرح این ادعا که هیچ یک از علمای سلف مراسمی تحت عنوان جشن میلاد رسول اکرم نداشته‌اند، به آرای برخی علمای سلفی همچون ابن تیمیه استناد کرد که جشن میلاد نبوی را بدعت می‌دانست.

محمد عیسی، وزیر اوقاف و امور دینی الجزایر در مراسم افتتاح مسجدی در شهر «تبسه» این کشور ضمن انتقاد از مبلغانی که فتوا به تحریم برپایی جشن به مناسبت میلاد پیامبر اسلام(ص) داده‌اند، تصریح کرد: کسانی که خواستار ممانعت از برگزاری جشن میلاد پیامبر اسلام هستند، می‌خواهند قلوب جوانان از حب رسول خدا (ص) خالی شده و به برگزاری جشن هالوین و کریسمس مشغول شوند.

هالووین از جشن‌های سنتی و عجیبی است که در شب ۳۰ اکتبر(نهم آبان) برگزار می‌شود. این جشن بعد از کریسمس، دومین جشن بزرگ در غرب محسوب می‌شود.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
مصمم
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
فلسفة وجودی وهابیت مبارزه با اسلام از راه ازبین بردن نمادها و اشکال ارادت و محبت مسلمانان نسبت به رسول گرامی اسلام و خاندان مطهر ایشان صلوات الله علیهم اجمعین است و بس