۰

اعتراض شدیداللحن دمشق به قطعنامه سعودی درباره حقوق بشر سوریه

مجمع عمومی سازمان ملل پیش‌نویس قطعنامه سعودی تحت عنوان حقوق بشر در سوریه را مورد بررسی قرار داد؛ مساله‌ای که اعتراض نماینده سوریه در سازمان ملل را در پی داشت.
کد خبر: ۱۷۳۳۸۵
۱۰:۵۳ - ۲۶ آبان ۱۳۹۷
به گزارش «شیعه نیوز»، مجمع عمومی سازمان ملل پیش‌نویس قطعنامه سعودی تحت عنوان حقوق بشر در سوریه را مورد بررسی قرار داد؛ مساله‌ای که اعتراض نماینده سوریه در سازمان ملل را در پی داشت.

سوریه این پیش‌نویس قطعنامه را رد و اعلام کرد، عربستان بویی از حقوق بشر نبرده و همیشه به فتواها برای سرپوش نهادن به نقض حقوق بشر خود پناه می‌برد.

بشار جعفری، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در سخنرانی خود خواستار رای علیه این پیش‌نویس و تسلیم نشدن در مقابل اقدامات ایجاد رعب و وحشت عربستان شد و افزود، مقامات سعودی ترکیب حقوق بشر و اصطلاحات مرتبط با آن را تنها در این سالن شنیده و مانند ویترینی است که کشورهای دشمن سوریه به پشت آن چسبیده‌ و دنباله روی آن هستند.

به نقل از خبرگزاری سانا، جعفری ادامه داد، عربستان برای هشتمین سال متوالی سوری‌ها را از انجام مناسک حج منع کرده است و این نقض حقوق بشر و آزادی‌های اساسی انسان توسط عربستان است.

از سوی دیگر، عربستان بر اهمیت حل سیاسی بحران سوریه، تشکیل دولت انتقالی، تشکیل کمیته قانون اساسی برای تدوین مجدد این قانون تاکید کرد، قانون اساسی که تضمین کننده آزادی،‌ برابری و عدالت برای همه سوری‌ها و دادن فرصت به ملت سوریه برای تعیین سرنوشت خود باشد.

عبدالله بن یحیی المعلمی، نماینده دائم عربستان در سازمان ملل ضمن سخنرانی درباره بند ۴۷ مربوط به تقویت حقوق بشر و حفظ آن مدعی شد، مردم سوریه برای هفتمین سال متوالی در رنج هستند و اگر پایگاه‌ها و اماکن هم تغییر بکنند این درد و رنج‌ها باقی خواهد ماند.

وی با بیان این ادعا که ملت سوریه با ظلم و استبداد روبرو شده و در برابر نیروهای حزب‌الله و گروه‌های دولت تسلیم نشده‌اند، مدعی شد، "عربستان قطعنامه‌ای درباره وضعیت حقوق بشر در سوریه به سازمان ملل ارائه می‌دهد تا نقض‌های حقوق بشر در این کشور را سرمنشا آن هر چه باشد، محکوم کند".

المعلمی ادعا کرد، گزارش‌های سازمان ملل در اکثر نقض حقوق بشرها دولت سوریه را مسؤول دانسته است.

وی مدعی شد، قطعنامه عربستان خواستار خروج همه نیروهای خارجی و سازمان‌های تروریستی از سوریه بوده و نیز از مقامات سوری می‌خواهد فریب‌کاری‌ها در قالب گزارش‌های خود درباره انبارهای سلاح شیمیایی، ادعای خود درباره عدم شکنجه زندانیان و عدم استفاده از سیاست گرسنگی و محاصره به عنوان ابزار جنگی دست بکشد.
منبع: ISNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: