۱

فتوای عجیب مفتی سعودی درباره اسامی ستارگان فوتبال

در جدیدترین فتوای عجیب، یک مبلغ و مفتی سعودی شکستن و مخفف کردن اسامی بازیکنان فوتبال را جایز اعلام کرد.
کد خبر: ۱۷۳۲۵۴
۰۹:۵۷ - ۲۳ آبان ۱۳۹۷
به گزارش «شیعه نیوز»، «عادل الکلبانی» مبلغ عربستانی در جدیدترین فتوای عجیب خود اعلام کرد: جایز است که بازیکنان ستاره فوتبال اسامی خود را مخفف یا کوتاه کنند.

روزنامه عربستانی «الریاضیه» به نقل از الکلبانی نوشت: با استناد به فتوای شیخ«بن بار» و سایر علمای وهابی مشکلی نیست که برخی از اسامی مرکب که حاوی اسم الله است، مانند عبدالفتاح و عبدالشافی مخفف شود.

الکلبانی اعلام کرد: مغایرت شرعی در اطلاق «فتوحی» بر «عبدالفتاح عسیری»، یا «شیفو» بر«محمد عبدالشافی» وجود ندارد و جایز است نام «عبدالرحمن» به صورت کلمه «الدحمی» مختصر شود.

این مبلغ سعودی در اظهارات خود خود گفت که النصر را تشویق می کند، اما ستارگان از نسل قدیم مانند «محسن الجمعان»، «عبدالله عبد ربه»، «ماجد عبدالله» که اسطوره بلامنازع فوتبال عربستان است، ترجیح می دهد.

 گفتنی است،«عادل بن سالم الکلبانی» شیخ سیه چرده و درشت هیکل و آفریقایی تبار عربستان است، وی در محافل فرهنگی عربستان به نداشتن آگاهی و دانش و بی سودادی مشهور است و به فردی متزلزل و فرصت طلب شناخته شده است. وی از دوستان نزدیک «اسامه بن لادن» بوده است و با وی به افغانستان نیز سفر کرده است، اما سپس جذب وزارت کشور شد و از طرفداران آل سعود گردید.

الکلبانی همچنین شیعیان را تکفیر کرده است و آنها را مانند مسیحیان دانسته  و گفته است که چون شیعیان در اقلیت هستند حق اعتراض ندارند.

این مفتی و مبلغ سعودی در فتوایی «غنا» و«رقص» را جایز دانسته است.
منبع: SHABESTAN
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
ناشناس
United States
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
این کلبانی احمق و نفهم است از این ادمهای جاهل تو عربها یاد پیدا میشه .