۰

شرایط پرداخت وام شهریه دانشجویی و عتبات

دانشجویان علاقه‌مند به دریافت وام شهریه دانشجویی و عتبات می‌توانند با مراجعه به سایت bp.swf.ir درخواست خود را ثبت کنند.
کد خبر: ۱۷۳۰۹۸
۱۵:۴۳ - ۲۰ آبان ۱۳۹۷
به گزارش «شیعه نیوز»، سید امین فضیلت نژاد مدیر امور دانشجویی دانشگاه ادیان و مذاهب در خصوص ضوابط و شرایط پرداخت وام شهریه و نیز وام ویژه عتبات عالیات، گفت: بر اساس بخشنامه صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم درباره ثبت اطلاعات فردی و برای درخواست وام نیمسال اول سال تحصیلی 97-96، متقاضیان می‌بایست برای ثبت‌نام ابتدا به قسمت پرتال دانشجویی سایت صندوق رفاه دانشجویان به نشانی bp.swf.ir مراجعه و پس از تشکیل پرونده وارد پرتال فاز 2 شوند و درخواست وام شهریه غیرانتفاعی بانک مهر ایران و یا عتبات عالیات کشور عراق را ثبت نمایند.

وی افزود: متقاضیان وام شهریه دانشجویی با مراجعه به سامانه مذکور درواقع ثبت‌نام مقدماتی خود را انجام می‌دهند. پس از پایان ثبت‌نام مقدماتی، آمار متقاضیان مورد بررسی قرار می‌گیرد و پالایش اطلاعات تا پایان فرصت ابلاغ‌شده توسط صندوق رفاه وزارت علوم ادامه خواهد یافت.

اداره امور دانشجویی دانشگاه ادیان و مذاهب با توجه به میزان بودجه‌ای که صندوق رفاه دانشجویان در اختیار آن قرار می‌دهد، دانشجویان واجد شرایط و افرادی را که برای دریافت وام در اولویت هستند برای دریافت وام به صندوق رفاه معرفی می‌کند و پس از تأیید صندوق رفاه، جهت تشکیل پرونده بانکی به بانک مهر ایران معرفی می‌شوند.

گفتنی است مبالغ دقیق وام‌ها هنوز مشخص نیست و باید به تصویب هیئت امناء صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم برسد و پس از تأمین منابع در نیمسال اول به متقاضیان پرداخت می‌شود.

 *ضوابط و نحوه ثبت‌نام وام شهریه

 شرایط دانشجو:

الف) دانشجو در حال تحصیل باشد

ب) دانشجو میهمان نباشد

ج ) دانشجو شاغل نباشد (به استثنای کار دانشجویی)

گفتنی است شرایط ضمانت «وام شهریه» تابع قوانین بانک مهر ایران است.

یادآوری این نکات ضروری است که اداره امور دانشجویی دانشگاه ادیان و مذاهب هیچ‌گونه تعهدی در قبال پرداخت وام ندارد زیرا تأمین اعتبار و تأیید وام توسط وزارت علوم صورت می‌گیرد و اصل وام نیز بعد از تأیید پرداخت توسط وزارت علوم مبلغ وام مستقیماً به‌حساب شهریه دانشجو واریز می‌گردد.

 *شرایط وام عتبات

خاطر نشان می شود: مدارک لازم جهت ارائه به امور دانشجویی عبارتند از کپی کارت ملی دانشجو، کپی کارت دانشجویی، اصل تعهدنامه محضری ـ ویژه وام عتبات عالیات ـ‌ (دانشجو باید به همراه ضامن خود با در دست داشتن مدارک لازم (اصل و کپی کارت ملی، آخرین فیش حقوقی و حکم کارگزینی ضامن) به یکی از دفترخانه‌های رسمی سراسر کشور مراجعه نموده و تعهدنامه محضری در قبال بازپرداخت وام بلندمدت پس از فراغت از تحصیل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را امضاء نماید. در تعهدنامه محضری ذکر محل سکونت؛ محل کار ضامن و محل سکونت دانشجو بدین گونه درج گردد: استان، شهر، خیابان، کوچه، پلاک، کد پستی، شماره تلفن (با کد شهرستان)، شماره تلفن همراه)، فرم تکمیل‌شده درخواست وام (که به تأیید اداره آموزش و امور دانشجویی رسیده باشد)، کپی فیش حقوقی و حکم کارگزینی و کارت ملی ضامن.
منبع: HAWZAH NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: