۰

ورود بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار زائر به مشهد

مهدی فروزان که در جلسه ستاد خدمات سفر سخن می‌گفت، در ادامه اظهار کرد: ۵۵۷ کاروان در سامانه ثبت‌نام کردند که بالغ بر ۹۰ هزار نفر ثبت‌نام شده‌اند.
کد خبر: ۱۷۲۷۸۴
۱۱:۵۲ - ۱۳ آبان ۱۳۹۷
به گزارش «شیعه نیوز»،مهدی فروزان که در جلسه ستاد خدمات سفر سخن می‌گفت، در ادامه اظهار کرد: ۵۵۷ کاروان در سامانه ثبت‌نام کردند که بالغ بر ۹۰ هزار نفر ثبت‌نام شده‌اند.

هم‌اکنون ۱۵۱ کاروان از استان‌های خراسان جنوبی، خراسان شمالی، گلستان و همچنین شهر‌های استان خراسان با ظرفیت ۱۳ هزار و ۹۰۱ نفر در مسیر‌های منتهی به مشهد مقدس هستند که ما ۲۷۰ ایستگاه صلواتی شامل اسکان، تغذیه و میان‌وعده را در مسیر‌های ۸۰۰ کیلومتری منتهی به مشهد مقدس درنظر گرفتیم که در اینجا پذیرایی، اسکان و در صورت لزوم خدمات امداد و نجات و بهداشت و درمان ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: در همین ایام از کشور افغانستان هم تا پایان شب گذشته ۱۹ هزار و ۹۰۹ نفر به مشهدالرضا مشرف شدند که بعضی از آن‌ها از سفر اربعین برمی‌گردند و وارد مشهد شدند و بعضی هم در مشهد ساکن هستند تا دردهه پایانی صفر حضور مستمر داشته باشند.سخنگوی ستاد خدمات سفر خراسان رضوی تصریح کرد: این پانزدهمین جلسه در حوزه زائرین پیاده و دومین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر در پاییز است که جلساتش برگزار شده است.

وی افزود: بیش از ۴۲۰ مدرسه را تدارک دیدیم که ۲۰۷ مدرسه آن ویژه زائرین پیاده است و ۴۲ مدرسه آن برای فرهنگ میزبانی با عنوان گام‌های عاشقی عملیاتی خواهد شد که آموزش و پرورش گزارشات آن را خواهد داد. تمامی سالن‌های ورزشی و اماکنی که امکان استفاده از آن برای استقرار زائرین پیاده بود را درنظر گرفتیم تا مشکلی برای استقرار و سکونت زائرین پیاده نباشد.

همچنین برای زائرین سواره هم همین تمهیدات لازم را اندیشیده‌ایم.سخنگوی ستاد خدمات سفر خراسان رضوی عنوان کرد: برای حمل و نقل زائرین هم ۹۰ رام قطار تدارک دیده شده است، ۲۲۰ پرواز را فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد تدارک دیده و بیش از ۴۵۰۰ دستگاه اتوبوس برای حمل و نقل بین‌شهری تدارک دیده شده که ان‌شاءالله از ظهر روز ۱۷ آبان و ۱۸ آبان زائرین عزیز بتوانند برگردند.
منبع: MEHR NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: