۰

مفتی لیبی قتل وحشیانه خاشقجی را محکوم کرد

مفتی کل لیبی پرونده عربستان را سرشار از تعدی به علما و حامیان آزادی دانست و قتل وحشیانه جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد رژیم سعودی را آخرین جنایت حکام سعودی توصیف کرد.
کد خبر: ۱۷۲۶۴۴
۰۹:۴۱ - ۱۰ آبان ۱۳۹۷
به گزارش «شیعه نیوز»، الصادق الغریانی مفتی کل لیبی در برنامه هفتگی خود در شبکه النتاصح لیبی با اشاره به ترور جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد رژیم سعودی در داخل کنسولگری عربستان در شهر استانبول ترکیه گفت: پرونده حکام عربستان مملو از تعدی و تجاوزگری علیه علما، بی گناهان و افراد حامی آزادی ملت هایشان است.

وی افزود: آخرین جرم حکام سعودی، قتل وحشیانه خاشقجی بود.

الغریانی با انتقاد از شیوخ درباری و مداح حکام سعودی گفت که اینها به خاطر پول حکام سعودی از ظلم و ستم آنها حمایت می کنند. آنها حاکم ظالم را حمایت کرده اند. تلاش کرده اند که جنایت های اخیر آنها را توجیه کنند.

به نظر می رسد که روی سخن الغریانی، عبدالرحمن السدیس خطیب حرم مکی باشد که همزمان با فشارهای بین المللی علیه محمد بن سلمان ولیعهد سعودی به خاطر قتل خاشقجی، اخیرا در خطبه نماز جمعه از او ستایش کرد.

الغریانی گفت که علمای درباری سعودی از حمایت از برادران مبلغ و علما و مصلحان دربند در زندانها شانه خالی کرده و دست کشیدند؛ باوجود اینکه از صداقت این زندانیان آگاه هستند.

او به ترور نادر العمرانی از اعضای دار الافتاء لیبی در شهر طرابلس پایتخت این کشور در بیش از دوسال قبل اشاره کرد و گفت که ترور العمرانی با فتوای برخی از شیوخ سلفنی در عربستان صورت گرفت و قتل العمرانی از نظر پلیدی دستکمی از قتل خاشقجی ندارد.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: