۰

آیا قاتلان امام حسین(ع) از شیعیان بودند؟

کد خبر: ۱۷۲۳۸۹
۱۴:۵۲ - ۰۵ آبان ۱۳۹۷
به گزارش «شیعه نیوز»، آیت الله سیدعلی میلانی در مورد مذهب قاتلان امام حسین می گوید: با جنایاتى که در کربلا اتفاق افتاده حتى یک درصد هم احتمال نمى رود که قاتلان سیدالشهداء علیه السلام شیعیان کوفه باشند; چرا که از هیچ شیعه اى، به هر معنایى که باشد و در نهایت فسق و قساوت قلب و بى دینى هم که باشد، چنین جنایت هایى سر نمى زند. جنایت هایى هم چون:قطع آب، آتش زدن خیمه ها، کشتن کودکان، کشتن بانوان، تاراج اموال، لگدمال کردن بدن مبارک و مطهّر فرزند دلبند رسول خدا صلى اللّه علیه وآله با سم اسبان.

این که سخنرانان به هنگام بیان جنایاتى که در کربلا رخ داده است مى گویند: «از گوش دختران اهل بیت علیهم السلام گوشواره مى کشیدند» حقیقت دارد و از حقایق عاشوراست. آرى نباید در پى آن بود که حتماً سنّى ها این فجایع را روایت کرده باشند تا باورپذیر گردند و انتظار هم نباید داشت که متعصّبى از اهل سنّت این قضایا را نقل کرده باشد.

پستى به جایى مى رسد که وقتى آن مرد خبیث گوشواره فاطمه دختر سیدالشهداء علیه السلام را با گریه از گوش او مى کشید، فاطمه به او گفت: چرا گریه مى کنى؟ رهایم کن! آن خبیث گفت: اگر من این کار را نکنم، فرد دیگرى گوشواره را مى برد.۱

چنان که در تاریخ آمده است، جسد مبارک سیدالشهداء علیه السلام را ده نفر اسب سوار با سم اسبان خود لگدمال کردند و اسامى آنان در کتاب هاى معتبر آمده است.

ابوعمرو زاهد که از نظر اهل سنّت بسیار معتبر است، مى گوید: ما این ده نفر را بررسى کردیم تمام آنان را ولدالزنا یافتیم.۲

آیا به راستى مى توان ادّعا کرد که این وقایع و جنایت هاى روز عاشورا را شیعیان انجام داده اند؟ آیا شیعه هر قدر فاسق باشد، مى تواند از این قبیل کارها انجام دهد؟

۱ . سیر اعلام النبلاء: ۳ / ۳۰۳، ترجمه الامام الحسین علیه السلام من طبقات ابن سعد: ۷۸.
۲ . اللهوف: ۷۹ ـ ۸۰ ، مثیر الاحزان: ۵۹، بحار الانوار: ۴۵ / ۵۹ ـ ۶۰.

برگرفته از کتاب ناگفته هایی از حقایق عاشورا، صفحه ۲۲۴
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: