۰

درخواست جنبش شیعی نیجریه برای رای منفی به بوهاری

اعضای جنبش اسلامی نیجریه از مردم یوروبا (گروه نژادی نیجری کنگویی) خواستند تا در سال ۲۰۱۹ علیه «پرزیدنت محمدو بوهاری» رای دهند، چراکه بصیرت و اندیشه عمیق ندارد.
کد خبر: ۱۷۲۳۵۶
۱۲:۰۷ - ۰۵ آبان ۱۳۹۷
به گزارش «شیعه نیوز»، اعضای جنبش اسلامی نیجریه از مردم یوروبا (گروه نژادی نیجری کنگویی) خواستند تا در سال ۲۰۱۹ علیه «پرزیدنت محمدو بوهاری» رای دهند، چراکه بصیرت و اندیشه عمیق ندارد.

جنبش اسلامی نیجریه گفته است که بوهاری باید به دلیل بی‌احترامی به حاکمیت قانون، با رای یوروباها کنار برود.

آنها زمانی این فراخوان را اعلام کردند که هماهنگ‌کننده این گروه در جنوب غربی این کشور، «مفتاح زکریا» که اعضای این گروه را در تظاهراتی برای ورود به ویلای ریاست‌جمهوری رهبری کرد.

اعضای گروه جنبش اسلامی و شیعی نیجریه درخواست آزادی رهبرشان، ابراهیم الزکزاکی را داشتند. آقای زکریا در سخنرانی خود گفت: «ما امروز برای اعتراض به اینجا آمده‌ایم تا رهبرمان آزاد شود و دولت را متقاعد کنیم که از دستور دادگاه اطاعت کند. دادگاه دستور آزادی زکزاکی را داده و اعلام کرده است که باید ۵۰ میلیون نایرا به عنوان خسارت به او و همسرش پرداخت شود. اما دولت از انجام این دستور امتناع می‌کند.»

آقای زکریا سپس خطاب به مردم یوروبا گفت: «من از این فرصت برای صحبت با مردم یوروبایی استفاده می‌کنم. هیچ‌کدام از شما که آزاد متولد شده‌اید، نباید به نفع بوهاری رای بدهید. بوهاری مردم خودش را می‌کشد. این مرد از قوانین پیروی نمی‌کند، در صورتی که به قرآن سوگند یاد کرده تا از قانون اساسی جمهوری فدرال نیجریه اطاعت کند. او همچنان فکر می‌کند که یک دیکتاتور نظامی است و مردم نیجریه، حیواناتی هستند که او هرطور دلش بخواهد می‌تواند بر آنها حکومت کند. هرکس که به او رای دهد، به کسی رای داده که باور دارد کشتن مردم باید در کشور ادامه پیدا کند. او هیچ اهمیتی به مرگ ما یا هیچ‌کس دیگری نمی‌دهد. برای همین است که باید با رای خود به او کارت قرمز بدهیم تا به سرزمین خود بازگردد و کشاورزی کند.»
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: