۰

مراسم تشییع پیکر «علامه الستری» با حضور هزاران بحرینی+ تصاویر

مراسم تشییع و تدفین پیکر علامه عبدالحسین الستری از علمای برجسته بحرین روز گذشته با حضور هزاران نفر از مردم این کشور در منطقه ستره واقع در جنوب شرقی منامه برگزار شد.
کد خبر: ۱۷۱۷۵۶
۱۴:۵۳ - ۲۴ مهر ۱۳۹۷
به گزارش «شیعه نیوز»، پیکر حجت الاسلام والمسلمین شیخ عبدالحسین الستری پس از تشییع در خیابان های ستره، در قبرستان «وادیان» به خاک سپرده شد.

شمار زیادی از علما و روحانیون شیعه بحرینی از جمله آیت الله سید عبدالله الغریفی در مراسم تشییع شیخ الستری حضور داشتند.

حجت الاسلام الستری صبح روز یکشنبه درگذشت.

بیانیه آیت الله شیخ عیسی قاسم درباره درگذشت علامه الستری

آیت الله شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین در بیانیه خود به مناسبت درگذشت علامه عبدالحسین الستری از علمای برجسته شیعیان این کشور اعلام کرد: علامه الستری برادری گرانقدر بود که حقیقت را شناخت و بدان پایبند بود و بر آن ثابت قدم ماند.

به نقل از العالم، بیانیه شیخ عیسی قاسم به شرح ذیل است؛

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

(یَا أَیَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّهُ، ارْجِعِی إِلَی رَبِّکِ رَاضِیَهً مَّرْضِیَّهً، فَادْخُلِی فِی عِبَادِی، وَادْخُلِی جَنَّتِی)

از صمیم قلب فقدان این علامه را به حضرت ولی عصر (عجل الله فی فرجه الشریف) و مراجع بزرگ و فقها و علمای امت و مردم مومن بحرین و همه مومنان و خانواده این فقید گرامی تسلیت عرض می کنیم.

خداوند وی را مشمول رحمت بیکران خود کند و با پیامبر (ص) و خاندان وی محشور گرداند و  به خانواده اش صبر و شکیبایی عنایت کند.

وی برادری گرانقدر بود که راه حقیقت را شناخت و بدان پایبند بود و بر آن ثابت قدم ماند پس گوارایش باد و مقامش نزد خدا فزونی باد.

وإنا لله وإنا إلیه راجعون، ولا حول ولا قوه إلا بالله العلی العظیم.

پیام های جداگانه علما و حوزه های علمیه بحرین به مناسبت درگذشت علامه الستری
در پی درگذشت حجت الاسلام و المسلمین شیخ عبدالحسین ستری از علمای بحرین، حوزه های علمیه، جمعیت ملی الوفاق، علمای بحرین، ائتلاف جوانان انقلابی ۱۴ فوریه و مردم الدراز درگذشت این عالم دینی را تسلیت گفتند.

پیام علمای بحرین

علمای بحرین با صدور بیانیه ای ضمن تسلیت درگذشت شیخ ستری او را یکی از بزرگان بحرین دانستند که کشور با فقدان او عزادار است.

پیام حوزه های علمیه بحرین

در همین زمینه حوزه های علمیه بحرین نیز با انتشار بیانیه ای درگذشت شیخ ستری را تسلیت گفت و افزود: مرحوم ستری عمر خود را در راه نشر علوم اهل بیت (ع) و تدریس علوم دینی و آبادانی حوزه های علمیه سپری کرد و نقش ویژه ای در ارشاد مؤمنان در مناطق مختلف بحرین به ویژه ستره داشت و اکنون از دست دادن او خسارتی بزرگ برای علما و حوزه های علمیه و مؤمنان به شمار می آید.

پیام جمعیت الوفاق بحرین

جمعیت الوفاق بحرین نیز با صدور بیانیه ای ضمن اعلان تسلیت به مناسبت درگذشت شیخ ستری گفت: ایشان پس از یک عمر فعالیت علمی و اجتماعی و ملی و جهاد در تمام زمینه های فرهنگی از دنیا رفت و نقش ویژه ای در بحرین داشت به گونه ای که در طول شش دهه فعالیت خود استراحتی نداشت.

در ادامه این پیام آمده است: شیخ ستری از علمای بزرگ بحرین بود که در راه حفظ وحدت اسلامی و مسالمت اجتماعی و حفظ منافع مردم تلاش زیادی کرد و همواره مردم را به خیر و صلاح دعوت کرد.

پیام ائتلاف جوانان انقلابی بحرین

به نقل از خبرگزاری حوزه، به همین مناسبت ائتلاف جوانان انقلاب ۱۴ فوریه بحرین با صدور بیانیه ای اعلام کرد: بحرین به خاطر از دست دادن یکی از بزرگ ترین علمای خود یعنی شیخ عبدالحسین ستری عزادار است و ایشان شخصیتی بود که عمر خود را در راه اسلام و تبلیغ دین و علوم اهل بیت(ع) صرف کرد.

ائتلاف از مردم بحرین خواست در مراسم بزرگداشت شخصیت این عالم دینی حضور چشمگیر داشته باشند.

علامه عبدالحسین الستری از علمای برجسته و پرنفوذ شیعیان بحرین بود که روز یکشنبه دار فانی را وداع گفت.

شبکه خبری علمای بحرین، الستری را ستونی برای بحرین و وفات وی را مصیبت و فاجعه برای این کشور خواند.

مراسم تشییع پیکر «علامه الستری» با حضور هزاران بحرینی+ تصاویر

مراسم تشییع پیکر «علامه الستری» با حضور هزاران بحرینی+ تصاویر

مراسم تشییع پیکر «علامه الستری» با حضور هزاران بحرینی+ تصاویر

مراسم تشییع پیکر «علامه الستری» با حضور هزاران بحرینی+ تصاویر
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: