۰

جلسات دولتی رسیدگی به نژادپرستی و اسلام هراسی در کانادا

درحالی که مسئله نژادپرستی و اسلام هراسی اخیرا در کانادا به بحث پرتنشی تبدیل شده است، دولت فدرال این کشور بی سروصدا اقدام به ایجاد یک سلسله جلسات مشاوره ای برای بررسی معضل؛ پشت درهای بسته کرده اند.
کد خبر: ۱۷۱۷۲۷
۱۰:۴۹ - ۲۴ مهر ۱۳۹۷

به گزارش «شیعه نیوز»، دولت فدرال کانادا،  بی سر و صدا یک سلسله جلسات مشاوره ای برای بررسی معضلات نژادپرستی و اسلام هراسی را پشت درهای بسته برگزار کرده است. مقامات کانادایی علت سکوت رسانه ای درباره این جلسات دولت را اجتناب از بحث های عمومی تنش برانگیز در رابطه با مسائلی مانند اسلام هراسی و نژادپرستی سیستماتیک عنوان کرده اند.

پابلو رودریگز، وزیر میراث کانادایی و چند فرهنگی در مصاحبه ای روز گذشته گفت: این جلسات به صورت عمومی برگزار نشده اند و این مسئله نیز  فقط یک دلیل ساده دارد و آن این است  که ما می خواهیم قادر باشیم بحث های عمیقی با کارشناسان در سرتاسر کشور داشته باشیم که در آن نظرات شرکت کنندگان سوءتعبیر نشده یا مورد قضاوت اشتباه قرار نگیرند.

رودریگز گفت که می خواهد روی راه حل های مشخصی برای حل مشکلات خاصی تمرکز کند. وی تعمدا از صحبت درباره مسئله نژادپرستی «سیستمیک» اجتناب کرده و مدعی شد که کانادا به هیچ وجه یک جامعه نژادپرست ندارد.

در این میان جاسمین زین، یک استاد جامعه شناسی و مطالعات اسلامی در دانشگاه ویلفرد لوریر گفت که معتقد است مشاوران دولت فدرال کانادا شروع خوبی در این رابطه نداشته اند.

زین افزود: اگر شما نژادپرستی سیستماتیک را بی معنا بدانید، آنچه باقی می ماند تنها یک ایده است که می گوید مردم از همدیگر خوششان نمی آید یا با هم کنار نمی آیند تنها به خاطر اینکه نگرشی منفی نسبت به افرادی از پیشینه های مختلف دارند. در نتیجه معضل نژادپرستی یک معضل فردی معرفی می شود.

وی در ادامه مصاحبه گفت: در نتیجه برای دوری از نژادپرستی سیستماتیک، تمام مواردی که نژادپرستی به دولت و نهادهای مختلف مربوط می شود نادیده گرفته شده و مسئولیتی برای آن ها در قبال این مسئله متصور نخواهد شد.

گفتنی است در حالی که تاکنون هیچ اخباری از این جلسات یا توصیه های رسانه ای منتشر نشده اند، گفته می شود که 3 جلسه برگزار شده و قرار است در مجموع 22 جلسه تا پایان سال در سرتاسر بخش های دولتی کانادا در این رابطه برگزار شوند.

لازم به ذکر است مسئله نژادپرستی در کانادا منجر به ایجاد بحث های گسترده ای شده است. سال گذشته تصویب لایحه مبارزه با اسلام هراسی، نگرانی های زیادی را در این کشور در میان اسلام ستیزان برانگیخت.

منبع: HAWZAH NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: