۰

تلاش چین برای محدودیت در عرضه محصولات حلال

دولت چین در منطقه مسلمان نشین سین کیانگ، تلاش گسترده‌ای را علیه ارائه غذای حلال آغاز کرده تا به گفته خود، از نفوذ اسلام به زندگی سکولار و تقویت «افراط‌گرایی» جلوگیری کند.
کد خبر: ۱۷۱۳۸۵
۱۱:۱۴ - ۱۸ مهر ۱۳۹۷

به گزارش «شیعه نیوز»، استان سین‌کیانگ چین محل زندگی جمعیت بزرگی از اقلیت مسلمان این کشور است. به تازگی دولت چین در ادامه فشار به مسلمانان این منطقه، تلاش گسترده ای را علیه ارائه غذا و محصولات حلال آغاز کرده است.

در یک پست منتشر شده در حساب «ویچت» شهر ارومچی، مرکز استان سین کیانگ، آمده است که در جلسه‌ای در روز دوشنبه، رهبران حزب کمونیست در اورومچی مسئولان را سوگند داده‌اند تا با «ارائه محصولات حلال قاطعانه مبارزه کنند».
انتشار گزارش‌هایی از سرکوب شدید مسلمانان که همراه با بازداشت یک میلیون نفر مسلمان اویغور در سین کیانگ بوده، نگرانی‌هایی در سطح بین‌المللی ایجاد کرده است.
دولت چین در سال‌های اخیر همواره از سوی گرو‌ه‌های حقوق بشری و دولت‌های خارجی در معرض انتقاد بوده است.  پکن همواره نقض سازمان یافته حقوق مسلمانان سین کیانگ را رد کرده و ادعا می‌کند که تنها با افراطگرایی و جدایی‌طلبی در این منطقه مبارزه می‌کند.

گلوبال تایمز (Global Times) روزنامه رسمی حزب حاکم چین روز چهار‌شنبه نوشت این خواسته که همه چیز حلال باشد خصومت علیه دین را تشدید می‌کند و به اسلام اجازه می‌دهد که به زندگی روزمره مردم نفوذ کند.

به عنوان بخشی از حرکت ضد حلال دولت چین، ایلشات عثمان (Ilshat Osman) دادستان ارشد اویغورهای اورومچی مقاله‌ای با عنوان «دوستان! لازم نیست رستوران حلال پیدا کنید به ویژه برای من» منتشر کرد.

بر اساس پستی که در ویچت منتشر شده کارمندان دولتی نباید هیچ مشکلی با غذا داشته باشند و آشپزخانه‌های محل کار باید به نحوی تغییر کنند که مقامات بتوانند همه نوغ غذا را امتحان کنند.
 
با افزایش تلاش‌های دولت برای تسلط شدید بر مناسک دینی، شهروندان این کشور تحت نظارت روزافزون قرار گرفته‌اند. در ماه آگوست حزب کمونیست مجموعه ای از قوانین بازنگری شده در مورد رفتار اعضای خود را منتشر کرد که بر اساس آن کسانی که هر نوع باور دینی داشته باشند تهدید به مجازات یا اخراج شده‌اند.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: