۰

انتشار نتایج اولیه انتخابات پارلمان کردستان عراق

در حالی که امروز (دوشنبه) شمارش آرای انتخابات پارلمانی کردستان عراق همچنان ادامه دارد اما نتایج اولیه غیررسمی حاصل از شمارش آرای ۷۵ درصد مراکز اخذ رای حکایت از پیشتازی حزب دموکرات کردستان به ریاست مسعود بارزانی دارند. در این راستا یک منبع عراقی میزان مشارکت در انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان عراق را ۵۷.۹۶ درصد اعلام کرد.
کد خبر: ۱۷۰۸۸۴
۱۶:۲۴ - ۰۹ مهر ۱۳۹۷
به گزارش «شیعه نیوز»، روند شمارش آرای انتخابات پارلمان کردستان عراق همچنان ادامه دراد، انتخاباتی که ۲۹ حزب و فراکسیون برای تصاحب ۱۱۱ کرسی با یکدیگر رقابت کردند.

شبکه رووادو کردستان عراق گزارش داد، نتایج اولیه‌ای که منابع کمیسیون انتخابات کردستان عراق اعلام کرده‌اند، نشان می‌دهد حزب دموکرات کردستان عراق به ریاست مسعود بارزانی بر دیگر احزاب کرد پیشتاز است و این اشاره به عدم تغییر نقشه سیاسی گروه‌ها در اقلیم دارد.

طبق نتایج اولیه، حزب دموکرات کردستان تاکنون ۴۳ درصد، حزب اتحادیه میهنی کردستان ۲۰ درصد، جنبش اپوزیسیون تغییر ۱۳ درصد، جنبش نسل نو ۹ درصد و "ائتلاف به سوی اصلاحات" پنج درصد و جماعت اسلامی هفت درصد آرا را به خود اختصاص داده‌اند.

طبق این نتایج، حزب دموکرات کردستان اکثر آرای نیروهای پیشمرگ و آسایش را که در رای‌گیری خاص شرکت‌ کرده بودند، به دست آورده است در حالی که تعداد آنها به بیش از ۱۷۰ هزار تن می‌رسد.

به واسطه نتایج اعلام شده، به نظر می‌رسد نقشه سیاسی در پارلمان اقلیم تغییر نخواهد کرد و حزب دموکرات در راس صحنه سیاسی این منطقه باقی خواهد ماند در حالی که احزاب دیگر جبهه متحد مخالفان را تشکیل ندهند تاثیر چندانی در داخل پارلمان نخواهند داشت.

حزب بارزانی نیز تاکید کرده است، سیستم اقلیم کردستان عراق براساس سهمیه بندی نیست و براساس مشارکت ملی است.

ماجد شنکالی از حزب دموکرات کردستان عراق گفت: نتایج نهایی احتمالا طی ۷۲ ساعت اعلام شود و تشکیل پارلمان جدید به دلیل تقسیم اداری بین احزاب بزرگ زمان‌بر خواهد بود.

در این راستا یک منبع در کمیسیون عالی انتخابات اقلیم کردستان به شبکه تلویزیونی سومریه نیوز گفت: میزان مشارکت در انتخابات پارلمانی کردستان عراق به ۵۷.۹۶ درصد رسید و این عدد شامل همه مناطقی می‌شود که در آن انتخابات برگزار شده است.

به گفته این منبع میزان مشارکت در شهرهای مختلف به شرح زیر است:

اربیل ۵۸.۵۸ درصد، سلیمانیه ۵۳.۱ درصد، دهوک ۶۱.۸۷ درصد و حلبچه ۶۰.۹۰ درصد.

انتخابات پنجمین دور پارلمان اقلیم کردستان عراق ساعت هشت صبح روز یکشنبه ۳۰ سپتامبر آغاز شد.

در این رای‌گیری حدود سه میلیون تن از ساکنان اقلیم حق رای دارند.
منبع: ISNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: