۰

گزارشی از نقض گسترده حقوق بشر در عربستان

منابع حقوقی عربستانی از شیوع بیماری در بین زندانیان سیاسی عربستان و حمله عناصر رژیم سعودی به مخالفان در خارج از این کشور خبر دادند.
کد خبر: ۱۷۰۱۸۴
۱۴:۰۶ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۷
به گزارش «شیعه نیوز»، بیماری جَرَب (گال) در بین زندانیان سیاسی در جده شیوع یافته است و این بیماری سپس با انتقال برخی از این زندانیان برای محاکمه به ریاض به دیگر زندانیان در آنجا سرایت کرده است.

سهل انگاری و بی توجهی پزشکی به زندانیان سیاسی «یک جرم حقوقی بزرگ» است که نباید در قبال آن سکوت کرد و باید همه سازمان های حقوق بشری و بشردوست بین المللی برای متوقف کردن این جرم فوری وارد عمل شوند.

رژیم سعودی صدها مبلغ، عالم، اندیشمند و اصحاب رسانه را از ماه سپتامبر سال 2017 میلادی به دلیل دیدگاه های آنها یا عدم تایید رویکرد قدرت حاکم، زندانی کرده است.

صفحه زندانیان سیاسی در توئیتر که اخبار زندانیان سیاسی، حقوقی و مدنی در عربستان را منتشر می کند، پنج روز پیش از وخامت حال ابراهیم المدیمیغ وکیل عربستانی خبر داده بود. وی ماه ماه گذشته بازداشت شد. این صفحه همچنین دهم ماه گذشته نیز از وخامت زاید البناوی سرهنگ بازنشسته عربستانی به خاطر شرایط بد زندان سخن گفته بود.

عبدالله العوده فرزند سلمان الوده مبلغ عربستانی نیز از وخامت وضعیت جسمی پدرش در زندان و شرایط بازداشت او خبر داده بود.

صفحه زندانیان سیاسی همچنین اعلام کرد که بندر بن عبدالعزیز امام حرم مکی بعد از چهار روز زندانی بودن روز شنبه آزاد شده است. وی که استادیار دانشگاه طائف است شب یازدهم سپتامبر جاری بازداشت شد.

به نوشته این صفحه، شمار زندانیان سیاسی که از سپتامبر سال گذشته تاکنون در عربستان بازداشت و زندانی شده اند، 2613 نفر است.

حمله به مخالفان رژیم سعودی در خارج

غانم الدوسری فعال و مخالف رژیم سعودی از حمله عناصر این رژیم به خودش در یکی از خیابان های لندن خبر داد و حزئیات آن را تشریح کرد.

روزنام ایندیپندنت انگلیس به نقل از الدوسری که به انتقادهای شدید از حکام سعودی مشهور است، نوشت: دو نفر من را بعد از خارج شدن از یک کافه در شهر لندن تعقیب کرده و از پشت به من حمله کردند. آنها روبروی من فریاد زدند که «تو کی هستی که علیه آل سعود حرف می زنی و از محمد بن سلمان انتقاد می کنی؟»

الدوسری گفت: آنها تلاش می کردند که مرا بترسانند اما من از موضع خود دست برنخواهم داشت.

آلن بندر بازرگان کانادایی که همراه الدوسری بود، گفت که این دو مهاجم جوان الدوسری را متهم کردند که برده قطر و دشمن عربستان است. آنها الدوسری را تهدید کردند که درسی به او خواهند داد که فراموشش نشود.

وی افزود: به آنها گفتم که اینجا ریاض نیست..اینجا لندن است که یکی از آنها گفت که لندن و ملکه آن برده عربستان هستند و پلیس انگلیس سگان ما هستند.

بندر گفت: افراد مهاجم به مادر و خواهر و خانواده الدوسری اهانت کردند و با تشدید درگیری لفظی سر و صدای مردم بلند شد و بچه ها فرار کردند. دو مهاجم تنها بعد از فریاد یکی از عابران که گفت پلیس می آید، فرار کردند. پیراهن یکی از مهاجمان در درگیری پاره شده بود.

وی افزود: نیروهای امدادی با حضور در محل به درمان الدوسری اقدام کردند که از دهانش خون می آمد.

الدوسری به ایندیپندت گفت که دو مهاجم سعودی بودند و بعد از این درگیری به عربستان بازگشتند.

وی گفت که بعدا مردی تماسی تلفنی با من مدعی شد که او به من مشت زده و الان در عربستان است.

الدوسری درباره علت حمله به خودش گفت: این حمله به خاطر فعالیت من در زمینه حقوق بشر و نظرات سیاسی من هست که میلیون ها نفر در عربستان آن را پیگیری می کند. می خواستند مرا بترسانند اما من دست برنمی دارم.

وی همچنین «سکوت دولت انگلیس و صبر بیش از حد لازم آن در قبال رژیم سعودی را با وجود موارد نقض حقوق بشر و جنایت های جنگی در یمن» محکوم کرد.

الدوسری در سال 2003 میلادی به خاطر نظرات سیاسی خود عربستان را ترک کرد و درخواست پناهندگی در انگلیس داد و گفت: هرگز بر نمی گردم. آنجا برای من امن نیست. آنجا محل امنی برای هر فردی که نظرش را بیان می کند، نیست.

فروش املاک میلیاردر مطرح در مزایده

 خبرگزاری رویترز در گزارشی از قصد دولت سعودی برای عرصه املاک میلیاردر مطرح سعودی در مزایده علنی از آغاز ماه آینده میلادی خبر داد.

رویترز به نقل از منابع آگاه نوشت: معن الصانع میلیاردر بسیار بدهکار املاک و شرکت خود را در مزایده به فروش خواهد رساند تا پول طلبکاران خود را بدهد که میلیاردها ریال برآورد می شود.

صانع در سال 2007 میلادی در فهرست یکصد ثروتمند جهان قرار داشت، اما سال گذشته به خاطر نپرداختن بدهی های مربوط به سال 2009 میلادی خود بعد از فروپاشی شرکتش به نام گروه سعد بازداشت شد./
منبع: RASA NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: