۰
نماینده مجلس:

بازسازی مناطق زلزله شده متوقف شده است

نماینده مردم کرمانشاه درخصوص روند بازسازی مناطق زلزله‌زده در این روزهای کشور گفت: به دلیل نبود آهن‌آلات در مناطق زلزله‌زده روند بازسازی با رکود مواجه و متوقف شده است.
کد خبر: ۱۶۹۹۵۴
۱۱:۴۰ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۷
به گزارش «شیعه نیوز»، نماینده مردم کرمانشاه درخصوص روند بازسازی مناطق زلزله‌زده در این روزهای کشور گفت: به دلیل نبود آهن‌آلات در مناطق زلزله‌زده روند بازسازی با رکود مواجه و متوقف شده است.

فرهاد تجری، درباره روند بازسازی مناطق زلزله‌زده و همچین وضعیت آسیب‌دیدگان زمین لرزه‌های اخیر، گفت: کرمانشاه علاوه بر این‌که زمین لرزه دارد آهن لرزه هم دارد؛ متاسفانه نبود آهن‌آلات و عدم توجه مسئولان وزرات صنعت، معدن و تجارت و بنیاد مسکن در تامین آهن‌آلات،  مشکلاتی در این مناطق به وجود آورده است.

نماینده مردم سرپل ذهاب با تاکید بر اینکه انتظار می‌رود مسئولان امر پای کار بیایند، عنوان کرد: علیرغم اینکه هماهنگی‌های لازم را با آقای نوابی معاون سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و معاون وزیر انجام داده بودیم خروجی تقریبا صفر است؛ به دلیل نبود آهن آلات در منطقه روند بازسازی با  رکود مواجه  و متوقف شده است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه تاکنون روند بازسازی توسط چه نهادها و ارگان‌هایی در مناطق زلزله‌زده صورت گرفته است، گفت: واحدهای مسکونی که تا امروز ساخته شده توسط نهادها و سازمان‌هایی مانند بهزیستی، کمیته امداد، قرار گاه سازندگی سپاه، سازمان بسیج سازندگی و با همت مردم تقریبا ساخته شده است.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز اکثریت مردم به جهت نبود آهن‌آلات برای بازسازی خانه‌های خود سرگردان هستند و روند بازسازی کامل متوقف شده است.

نماینده مردم سرپل ذهاب و قصر شیرین در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر این که فکر می‌کنید صبر و تحملی که مردم مناطق زلزله‌زده تا به امروز داشته‌اند تا کجا ادامه یابد، گفت: متاسفانه  مسئولین بنیاد مسکن و وزراتخانه‌ها خصوصا صنعت، معدن و تجارت از نجابت مردم درحال سوءاستفاده هستند.

 وی خاطرنشان کرد: این کاسه صبر مردم یک حدی دارد. مردم نجیب مناطق زلزله‌زده مرزدار هستند و  حساسیت‌های بین‌المللی و منطقه‌ای کشور را درک کردند؛ تاکنون سختی‌ها و کاستی تحمل کرده‌اند و سعی‌شان بر این است که نظام کمترین هزینه را متحمل شود.

تجری ادامه داد: از معاون اول و رئیس‌جمهور تقاضا دارم به جهت اهمیت موضوعات و جلوگیری از توقف کامل ساخت و بازسازی‌ها جلسه‌ای با فوریت برگزار و مسئولان را به رسیدگی به این مساله وادار کند.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: