۰

تمجید از صدام و توهین به شیعیان در شعارهای تماشاگران الجزایری

شعارهای تماشاگران الجزایری در تمجید از دیکتاتور معدوم عراق و توهین به شیعیان، بازی تیم های باشگاهی دو کشور را نیمه تمام گذاشت.
کد خبر: ۱۶۹۷۴۶
۱۱:۵۵ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۷
به گزارش «شیعه نیوز»، شعارهای تماشاگران الجزایری در تمجید از دیکتاتور معدوم عراق و توهین به شیعیان، بازی تیم های باشگاهی دو کشور را نیمه تمام گذاشته و واکنش های زیادی به دنبال داشته است.

 تیم فوتبال «نیروی هوایی» (القوه الجویه) عراق شامگاه یک شنبه و در جریان مسابقه با میزبان خود «اتحاد پایتخت» (اتحاد العاصمه) الجزایر در بازی برگشت مرحله یک شانزدهم نهایی جام باشگاه های عرب، زمین بازی را ترک کرد.

در حالی که اتحاد پایتخت در بازی رفت در کربلای معلی با نتیجه یک بر صفر به پیروزی رسیده و در بازی برگشت در الجزیره نیز تا دقیقه ۷۵ با نتیجه دو بر صفر پیش بود، شعارهای نژادپرستانه و توهین آمیز تماشاگران الجزایری در قبال عراق و شیعیان باعث شد که بازیکنان نیروی هوایی بغداد زمین بازی را ترک کنند با این حال داور اماراتی تا پایان وقت اصلی در زمین باقی ماند سپس سوت پایان بازی را کشید تا تیم میزبان در مجموع با نتیجه سه بر صفر به مرحله یک هشتم صعود کند.

در پایان بازی نیز «ولید الزیدی»، نایب رئیس بخش اداری باشگاه نیروی هوایی در یک فایل ویدئویی ضمن تاکید بر این که دلیل آنها برای شرکت در جام باشگاه های عرب این بوده که این جام می تواند در اتحاد عراب سهیم باشد، اظهار داشت: اما متاسفانه هواداران اتحاد پایتخت شعارهای فرقه گرایانه سر دادند که شایسته تماشاگران الجزایری نیست.

الزیدی ضمن اعلام این که وی به تیم نیروی هوایی دستور داده که در اعتراض به آن چه روی داده زمین بازی را ترک کنند، در این باره افزود: عراق یک ملت است، تیم نیروی هوایی نیز از همه طیف های ملت بازیکن دارد و همگان چنین شعارهایی را نمی پذیرند.

در واکنش به این مسئله نیز فدراسیون فوتبال عراق بامداد امروز (دوشنبه) با صدور بیانیه ای اعلام کرد که رویدادهای در جریان بازی نیروی هوایی و اتحاد پایتخت در شهر الجزیره و توهین های هواداران الجزایری به عراق و ملت آن که به خروج تیم میهمان از زمین مسابقه منجر شده را دنبال کرده است.

فدراسیون فوتبال عراق ضمن ابراز تاسف شدید نسبت به این مسئله، تاکید کرد که «عبدالخالق مسعود»، رئیس کُرد فدراسیون در تماس تلفنی با مسئولان اتحادیه فوتبال کشورهای عربی (UAFA) مخالفت کامل خود با توهین به نیروی هوایی را اعلام کرده و در انتظار بازگشت تیم به عراق است تا با اعتراض شدید اللحن خود به همراه اسناد و مدارک مربوط به این رویداد را به اتحادیه ارائه دهد.

بنا بر آن چه در این بیانیه آمده، رئیس فدراسیون فوتبال عراق ضمن اعلام این که منتظر تصمیم اتحادیه فوتبال کشورهای عربی در مخالفت با هر گونه توهین حاوی شعارهای نژادپرستانه و فرقه گرایانه عامل تفرقه میان هواداران جهان عرب می باشد، تاکید کرده که در صورت عدم اتخاذ تصمیم منصفانه که حضور و احترام فوتبال عراق را بازگرداند، از منصب خود به عنوان نایب رئیس اتحادیه استعفا می دهد و تیم های کشورش نیز از جام باشگاه های عرب انصراف خواهند داد.

در همین حال، شبکه خبری آر تی عربی روسیه نیز گزارش داد که شبکه ماهواره ای «العراقیه» در یک خبر فوری اعلام کرده که تا زمان معذرت خواهی هواداران الجزایری از توهین به یکپارچگی عراق، شبکه رسانه ای دولتی این کشور شامل خبرگزاری رسمی، چند کانال ماهواره ای و رادیویی و یک مجله و روزنامه، اخبار باشگاه های ورزشی الجزایر را تحریم خواهد کرد.

این در حالی است که هواداران تیم فوتبال اتحاد پایتخت الجزایر در بازی برگشت مرحله یک شانزدهم نهایی جام باشگاه های عرب در برابر تیم فوتبال نیروی هوایی عراق، شعارهایی در تمجید از «صدام حسین»، دیکتاتور معدوم این کشور و توهین به شیعیان سر دادند.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: