۰

واکنش بغداد به ادعای رویترز درباره ارسال موشک های بالستیک ایران به عراق

وزارت امور خارجه عراق امروز(یکشنبه) درباره ادعای رویترز مبنی بر ارسال موشک های بالستیک ایران به این کشور بیانیه ای صادر کرد.
کد خبر: ۱۶۹۲۸۷
۱۶:۲۶ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۷
به گزارش «شیعه نیوز»، وزارت امور خارجه عراق امروز(یکشنبه) درباره ادعای رویترز مبنی بر ارسال موشک های بالستیک ایران به این کشور بیانیه ای صادر کرد.

 «احمد محجوب» سخنگوی وزارت خارجه عراق در این بیانیه اعلام کرد: وزارت خارجه از ادعاهای یک گزارش مطبوعاتی درباره دریافت موشک های بالستیک ایران از سوی یک گروه مسلح عراقی تعجب می کند.

محجوب افزود: در حالی که این وزارتخانه تاکید می کند که عراق ملزم نیست به گزارش های مطبوعاتی بی اساس و غیر مستدل پاسخ دهد، در عین حال تاکید می کند که همه نهادهای دولت عراق به ماده هفت قانون اساسی پایبند هستند که بر عدم استفاده از اراضی عراق به عنوان مقر و گذرگاهی برای هر گونه عملیاتی جهت هدف قرار دادن امنیت کشورهای دیگر تاکید می کند.

خبرگزاری رویترز به نقل از منابع بی نام و نشان مدعی شده بود که ایران برای گروههای عراقی موشک های بالستیک ارسال کرده است.

رویترز درگزارش خود به نقل از منابع، غربی، عراقی و ایرانی مدعی شد که ایران به متحدان خوددر عراق موشک های بالستیک داده است. و ظرفیت های آنها را به منظور ایجاد بازدارندگی علیه حملات به منافعشدر منطقه و ایجاد امکانات مقابله با دشمنان منطقه ای توسعه می دهد.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: