۰

تشریح نشست های مبلغان اعزامی ماه محرم

مدیرکل امور تبلیغی معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی گفت: نشست های پیش از اعزام مبلغان ماه محرم طی روزهای ۱۳ تا ۱۵ شهریورماه ۹۷ با حضور شخصیت های کشوری و حوزوی برگزار می شود.
کد خبر: ۱۶۸۸۴۵
۱۴:۵۱ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۷

به گزارش «شیعه نیوز»، مدیرکل امور تبلیغی معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی گفت: نشست های پیش از اعزام مبلغان ماه محرم طی روزهای ۱۳ تا ۱۵ شهریورماه ۹۷ با حضور شخصیت های کشوری و حوزوی برگزار می شود.

حجت الاسلام والمسلمین یحیی کمال اظهار داشت: دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با توجه به مأموریت و رسالت خود که در حقیقت تبیین دین و معارف اسلامی و مکتب اهل بیت(ع) است، در کنار فعالیت های آموزشی و پژوهشی، در این عرصه فعالیت های مختلفی از جمله اعزام مبلغان به مناطق تبلیغی را در دستور کار خود داد.
او با اشاره به اعزام گروه های تبلیغی به سراسر کشور گفت: برای ماه محرم برنامه ریزی برای اعزام مبلغان عمومی، تخصصی، گروه های تبلیغی، نخبگان تبلیغی و خواهران مبلغه به سراسر کشور انجام شده است و این اتفاق در حقیقت از اول شهریورماه با ثبت نام و درخواست گروه های تبلیغی از طریق سازمان های تبلیغی و نهادهای تبلیغی سراسر کشور تا دهم شهریورماه دریافت می شود تا بتوانیم با بررسی هایی که انجام می دهیم، حکم اعزام را برای این گروه ها صادر کنیم.
مدیرکل امور تبلیغی معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی در خصوص اعزام های انفرادی مبلغان تصریح کرد: از دهم شهریورماه ثبت نام اعزام انفرادی مبلغان را داریم که تا ۱۹ شهریورماه ادامه پیدا می کند و از ۲۰ شهریورماه که آغاز محرم خواهد بود، مبلغان در مناطق تبلیغی خودشان حضور پیدا خواهند کرد.
او افزود: ما نیازمند این بودیم که بتوانیم هم مبلغان را در عرصه صدور حکم و سامانه ای کمک کنیم که در این جهت جلساتی با فناوری اطلاعات معاونت فرهنگی تبلیغی برگزار شد تا نواقصی که در سامانه سمتا وجود داشت، رفع شود.
کمال با اشاره به آماده بودن "ره توشه ماه محرم” اظهار داشت: محتوای تبلیغی مبلغان در قالب "ره توشه مبلغان” آماده است و در اختیار مبلغان قرار خواهد گرفت.
او در خصوص نشست های پیش از اعزام مبلغان گفت: نکته بعدی، نشست های پیش از اعزام مبلغان ماه محرم است که در این زمینه جلسات متعددی برگزار شد و در نهایت در شورای مدیران اولویت های نشست ها مشخص شد؛ موضوعاتی که تصویب شد، مسأله روز کشور و نیاز جامعه و مخاطبان ماست که مجموعه موضوعات مورد نیاز کشورمان از جمله "دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی و کارآمدی نظام” در این نشست ها با حضور اساتید به بحث گذاشته می شود تا مبلغان با این مباحث آشنا شوند و بتوانند در مناطق تبلیغی مسائل و دستاوردهای نظام را با هدف ایجاد امید، پاسخ به شبهاتی مطرح شده در فضای مجازی و در راستای مقابله با دسیسه های دشمن را بیان کنند.
مدیر کل امور تبلیغی معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی به تشریح برنامه نشست های پیش از اعزام ماه محرم پرداخت و تصریح کرد: از ۱۲ شهریورماه بخشی از این نشست ها در مرکز همایش های غدیر قم برگزار خواهد شد. یکی از نشست هایی که در این روز برگزار خواهد شد، «تبیین ابعاد تمدن اسلامی» با ارائه حجت الاسلام والمسلمین الویری می باشد که توسط میز تمدن اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی برگزار خواهد شد و «ابعاد جنگ اقتصادی دشمن و تدابیر نظام جمهوری اسلامی» با ارائه آقامحمدی(عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و نماینده سابق مجلس شورای اسلامی) تبیین می شود.
او با اشاره به گردهمایی مبلغان پیش از اعزام ماه محرم افزود: مراسمی در روز سه شنبه ۱۳ شهریورماه با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین منتظری(دادستان محترم کل کشور) با موضوع "نقش روحانیت در عرصه مقابله با آسیب های اجتماعی، تعمیق باورهای دینی و مقابله با نقشه های دشمن” و سخنرانی مخبر دزفولی(دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی) با موضوع "تبیین پیشرفت علمی کشور طی چهل سال اخیر” در مدرسه فیضیه قم برگزار خواهد شد.
کمال اظهار داشت: در روز چهارشنبه ۱۴ شهریورماه نشستی با حضور حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با عنوان "نوآوری ها در ارائه محتوای تبلیغی” برگزار می شود. در همین روز نشستی با عنوان "پاسخ به شبهات عاشورایی” با سخنرانی یکی از اساتید حوزه برگزار خواهد شد.
او به برنامه های آخرین روز از نشست های آموزشی ـ توجیهی مبلغان اعزامی ماه محرم پرداخت و گفت: در نهایت، در روز پنجشنبه ۱۵ شهریورماه ۹۷ نشست "تبیین ابعاد جنگ روانی دشمن و توفیقات جمهوری اسلامی” با حضور معاون بین الملل وزارت اطلاعات و نشست دیگری با موضوع "خدمات اجتماعی انقلاب اسلامی و نقش روحانیت در توسعه خدمات اجتماعی” با حضور فتاح(رییس کمیته امداد امام خمینی(ره)) برگزار می شود.
مدیرکل امور تبلیغی معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی تصریح کرد: در گذشته گردهمایی کلی داشتیم که مبلغان حضور پیدا کرده و مراجع عظام تقلید و سران نظام سخنرانی می کردند اما احساس کردیم پرداختن به موضوعات کلیدی جزئی تر و در حقیقت کارگاه آموزشی توجیهی برای مبلغان ضرورت دارد تا تبلیغ مؤثرتر، مفیدتر و متناسب با روز را داشته باشند .
او با اشاره به اهداف برگزاری جلسات آموزشی و توجیهی افزود: یقیناً آماده کردن فضای ذهنی مبلغان (به عنوان یکی از گروه های مرجع فرهنگی کشور که می توانند روزهای متعددی در میان مردم باشند)، نسبت به تبلیغ در موضوعات مختلف، یکی از نکات کلیدی است که طلاب را نسبت به دغدغه ها و مسائل روز آشنا کرده تا از این طریق با انتقال مطالب و با تحلیل های مناسب، فضای جامعه تلطیف و احساس یأس و ناامیدی که ممکن است از طریق فضای مجازی در جامعه ایجاد شده باشد را برطرف و امید را به جامعه تزریق کرده و اعتماد عمومی را نسبت به نظام افزایش دهند و این یکی از مهم ترین اهداف این نشست ها است و همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند اعتماد عمومی به نظام یکی از بزرگترین سرمایه های کشور است.
کمال بر ضرورت بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی تأکید کرد و اظهار داشت: باید تلاش کنیم با بیان دستاوردهای انقلاب و ایجاد امید در مردم نسبت به آینده کشور و نظام بتوانیم نشاط اجتماعی را در جامعه ایجاد و در برابر نقشه های دشمن که به دنبال ایجاد شورش اجتماعی، تفرقه در بین مردم، ایجاد اغتشاش و ناامیدی هستند، مقابله  کنیم.
او گفت: ان شاءالله مبلغان در مناطق حضور پیدا خواهند کرد و امیدواریم بتوانیم با اهداف و مباحثی که در ره توشه وجود دارد، ضمن بیان معارف اسلامی به نحو تخصصی تر، با حفظ اصالت ها و ریشه های انقلاب اباعبدالله الحسین(ع) و محرم، مبلغان بتوانند با ابتکار، خلاقیت و نوآوری هر چه بیشتر، از این فرصت زمانی بسیار ارزشمند، استفاده کنیم.
مدیرکل امور تبلیغی معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی تصریح کرد: ایام محرم فرصتی است که می تواند مردم را به یکدیگر نزدیک تر و وحدت و همدلی را در بین آنان تقویت کند و نیز فرصتی برای گسترش خیرات اجتماعی در میان مردم است.
او خاطرنشان کرد: امیدواریم مبلغان بتوانند با بهره گیری از مکتب امام حسین(ع) رسالت تبلیغی خود را به نحو احسن انجام دهند و به منصه ظهور برسانند.
منبع: HAWZAH NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: