۰

هشدار ستاد حقوق بشر ایران درباره تصمیم عربستان برای اعدام ۵ فعال سیاسی

ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران، در خصوص درخواست اعدام دادستانی کل عربستان سعودی برای خانم «اسراء الغمغام» و همسر وی «موسی الهاشم» اعلام کرد: سیاست عربستان در سرکوب مسلمانان روشنفکر و حق‌طلب و ظلم‌ستیز به اتهام "تروریسم" مضحک و غیرقابل قبول است.
کد خبر: ۱۶۸۸۲۹
۱۳:۲۱ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۷
به گزارش «شیعه نیوز»، ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران، در خصوص درخواست اعدام دادستانی کل عربستان سعودی برای خانم «اسراء الغمغام» و همسر وی «موسی الهاشم» اعلام کرد: سیاست عربستان در سرکوب مسلمانان روشنفکر و حق‌طلب و ظلم‌ستیز به اتهام "تروریسم" مضحک و غیرقابل قبول است.

متن بیانیه ستاد حقوق بشر به شرح زیر است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

انتشار خبر درخواست دادستانی کل عربستان برای صدور حکم اعدام پنج نفر از آزادی‌خواهان و فعالاّن سیاسی در آن کشور، که شامل خانم«اسراء الغمغام» و همسر وی می باشد با توجّه به عملکرد فاجعه بار این کشور در گذشته ، بسیار تأسف بار و نگران کننده است.

سیاست عربستان در سرکوب مسلمانان روشنفکر و حق‌طلب و ظلم‌ستیز به اتهام "تروریسم" مضحک و غیرقابل قبول است؛ اگر بنا باشد با تروریست‌ها برخورد شود، حکام فعلی سعودی متهمان ردیف اوّل هستند که مسئولیت به نابودی کشاندن جان و مال صدها هزار نفر از مردم بی گناه منطقه را بگردن دارند.

چه کسانی القاعده و داعش و سایر جنایتکاران از این قبیل را تأسیس و تجهیز و روانه کشتار بی گناهان کرده اند؟ چه کسانی هم اکنون آدم‌کشان با سابقه و هرزه و دوره گرد مانند سازمان رسوای منافقین را علنأ حمایت سیاسی و مالی می کنند؟.. البته کارنامه این قبیله ننگین جنایات وسیع‌تری را شامل می‌شود که قتل عام غیرنظامیان در روستای " الکوعی" که تاکنون 27 کودک و چهار زن گزارش شده، فقط اقدام دو روز اخیر آنها است.

ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران، ضمن هشدار جدّی به حکام سعودی درباره پیامدهای این ظلم‌های آشکار و جنایات بیّن نسبت به مردم مظلوم قطیف عربستان و سایر حق طلبان و ظلم ستیزان این کشور، بر لزوم حساسیت و پیگیری جدّی موضوع توسط نهادهای بین المللی خصوصأ سازمان ملل متحد و شورای حقوق بشر تأکید می‌نماید.

همچنین ستاد حقوق بشر به کشورهای مدعّی طرفداری از حقوق بشر یادآوری می‌نماید که این ادعای آنان با حمایت وسیع از حکام سعودی و امثال آنان بهیچ وجه سازگار نیست و بدون شک آمریکا و دول عمده اروپایی در مسئولیت جنایات ارتکابی نسبت به مردم مظلوم عربستان و مردم تحت تهاجم ددمنشانه منطقه ، خصوصأ یمن قهرمان شریک می باشند و باید پاسخگو باشند.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: