۰

عکس جنایت در یمن پاسخ به فراخوان شرکت لاکهید مارتین

شرکت آمریکایی لاکهید مارتین پیمانکار صنایع جنگ افزار با استفاده از 'روز جهانی عکس' قصد جلب توجه کاربران توئیتر را داشت اما در پی انتشار گزارشی مبنی بر استفاده از موشک این شرکت در جنایات یمن، کاربران با اشتراک گذاری عکس های این حادثه پاسخ فراخوان این شرکت را دادند.
کد خبر: ۱۶۸۶۹۲
۱۲:۳۲ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۷
به گزارش «شیعه نیوز»، شرکت آمریکایی لاکهید مارتین پیمانکار صنایع جنگ افزار با استفاده از 'روز جهانی عکس' قصد جلب توجه کاربران توئیتر را داشت اما در پی انتشار گزارشی مبنی بر استفاده از موشک این شرکت در جنایات یمن، کاربران با اشتراک گذاری عکس های این حادثه پاسخ فراخوان این شرکت را دادند.

 تارنمای روزنامه هافینگتون پست با درج این خبر نوشت: این پیمانکار آمریکایی که دومین تولید کننده بزرگ جنگ افزار در جهان است، از دنبال کنندگان خود در شبکه اجتماعی توئیتر خواسته بود تا 'یک عکس جذاب از یکی از محصولات' آن را به اشتراک بگذارند.
این تارنما افزود: اما عکس هایی که آنها دریافت کردند مربوط به جنایت شکل گرفته توسط محصولات لاکهید مارتین در یمن بود.شرکت لاکهید مارتین توئیت ابتدایی خود در این مورد را ساعاتی بعد از صفحه خود حذف کرد.

این روزنامه ادامه داد:در پی این فراخوان گزارش هایی منتشرشد که یک بمب 227 کیلوگرمی MK 82 لیزری و تولیدی شرکت لاکهید مارتین برای حمله به اتوبوس مدرسه ای در یمن که در پی آن دهها نفر از جمله کودکان کشته شدند، مورد استفاده قرار گرفته است.

روز جمعه شبکه خبری سی ان ان سلاح مورد استفاده در این حمله را که توسط ائتلاف سعودی شلیک شده بود را با کمک روزنامه نگاران و کارشناسان سلاح یمنی شناسایی کرد.
به گزارش سی ان ان، باراک اوباما رئیس جمهور پیشین آمریکا فروش فناوری نظامی بمب هدایت شونده به عربستان را ممنوع کرده بود، اما دولت ترامپ این ممنوعیت را در سال 2017 برداشت.
به نوشته هافینگتون پست، با این حال که لاکهید مارتین فراخوان خود برای روز جهانی عکس را از صفحه توئیترش حذف کرد، اما پاسخ های الهام گرفته فعالان ضد جنگ از این پست همچنان ادامه دارد.
کاربران در واکنش به این توئیت عکس هایی از کیف های به خون آغشته کودکان یمنی و بقایای این موشک را به اشتراک گذاشتند.
آنها با جملاتی مانند'این حاصل محصولات شماست' و 'آنها باید به هدف گیری این محصول افتخارکنند' پاسخ محکمی را به فراخوان این شرکت دادند.
بمباران پنجشنبه 18 مرداد یک دستگاه اتوبوس حامل کودکان در شهر 'ضحیان' استان صعده یمن ده ها کشته ویا زخمی بر جای گذاشت. براساس آمار منتشرشده از سوی وزارت بهداشت یمن در این جنایت 52 کودک کشته و 79 نفر دیگر زخمی شده اند.
منبع: IRNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: