۰

تصمیم عربستان برای احداث بندر نفتی در جنوب شرق یمن

عربستان که رهبری ائتلاف متجاوز به یمن را بر عهده دارد، تصمیم گرفته در جنوب شرق این کشور یک بندر نفتی را احداث کند.
کد خبر: ۱۶۸۶۴۷
۱۵:۲۴ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۷
به گزارش «شیعه نیوز»، نامه اخیر یک شرکت فعال در زمینه عملیات دریایی به «محمد آل جابر»، سفیر عربستان سعودی در یمن نشان می دهد که ریاض قصد دارد در استان ساحلی المهره در شرق این کشور، یک بندر را برای صادرات نفت احداث کند.

بر اساس این گزارش، در این نامه که برخی منابع در استان المهره شامگاه یک شنبه آن را در اختیار عربی ۲۱ گذاشتند، شرکت «هوتا» از سفیر عربستان در یمن که کشورش ائتلاف متجاوز عربی را رهبری می کند، به دلیل اعتماد به این شرکت برای ارائه پیشنهاد فنی و مالی جهت طراحی و اجرای یک بندر ویژه صادرات نفت قدردانی کرده است.

این شرکت در نامه خود تاکید کرده که بی درنگ اقدامات لازم در راستای بازدید از محل تعیین شده برای احداث بندر نفتی در استان المهره که آن را دروازه شرقی یمن می نامند، انجام بررسی های لازم در این زمینه و همچنین دریافت اطلاعات ضروری برای پیشنهاد فنی و مالی خود انجام خواهد داد.

این در حالی است که المهره به عنوان استان دارای طولانی ترین نواز ساحلی در یمن که مشرف به دریای عرب است و طول آن ۵۶۰ کیلومتر برآورد می شود، ماه گذشته میلادی شاهد فعالیت های مردمی در مخالفت با سیاست های عربستان و تسلط این کشور بر گذرگاه های زمینی «شحن» و «صرفیت» در مرز عمان، بندر «نشطون» و فرودگاه بین المللی «الغیظه» و تعطیلی آن بود.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: