۰

حقیقت درباره اعدام فعال زن عربستانی چیست؟

در شبکه‌های مجازی شایعاتی درباره اعدام یک زن فعال حقوق‌بشر در عربستان منتشر شده است که البته صحت و سقم آن هنوز معلوم نیست.
کد خبر: ۱۶۸۶۰۳
۰۹:۲۷ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۷
به گزارش «شیعه نیوز»، رسانه‌های معتبر اخبار موجود در شبکه‌های مجازی درباره اعدام اسراء الغمغام، فعال حقوق بشری عربستان توسط دولت این کشور را پس از محاکمه محرمانه تایید نمی‌کنند اما شایعات در این باره همچنان به قوت خود باقی است. الغمغام از سال ۲۰۱۵ تحت بازداشت است.

کاربران فضای مجازی فیلمی از یک صحنه گردن زدن در عربستان منتشر کرده و می‌گویند، این فیلم نشان می‌دهد الغمغام اعدام شده است. آنها تاکید دارند این فیلم از سوی یکی از نیروهای امنیتی به بیرون درز کرده است. همچنین در این فیلم فعال حقوق بشری دیگری دیده می‌شود که با لهجه عربستانی فریاد می‌زند: من زنده‌ام.

صدها تن از کاربران توئیتر از سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشری خواسته‌اند وارد عمل شده و مانع از پیگرد فعالان حقوق بشری توسط مقامات عربستان شوند.

با این حال برخی پایگاه‌های خبری نیز می‌گویند، فیلم مذکور مربوط به اجرای حکم قصاص یک زن میانماری است که در عربستان یک حادثه مشهور است. این زن سال ۲۰۱۵ به خاطر شکنجه منجر به فوت فرزند همسر خود قصاص شد.

فعالان حقوق بشری عربستان در چند روز گذشته بارها تاکید کرده‌اند که مقامات عربستان برای اعدام الغمغام آماده شده‌اند که به همراه همسرش در منطقه القطیف بازداشت شدند.
منبع: ISNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: