۰

راه اندازی سامانه فرزندخواندگی

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران گفت: هم اکنون ۳ هزار و ۷۰۰ خانواده متقاضی فرزندخواندگی هستند که بر اساس اولویت بندی، روندکار انجام می‌شود.
کد خبر: ۱۶۸۴۹۰
۱۳:۳۹ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۷
به گزارش «شیعه نیوز»، مهشید موقر  با اشاره به اینکه یکی از سیاست های اصلی سازمان بهزیستی تسهیل فرآیند فرزندخوازندگی است، گفت: در این زمینه برنامه ها و طرح های خوبی پیش بینی شده است که از جمله می توان به راه اندازی سامانه فرزندخواندگی اشاره کرد.

وی تصریح کرد: هر چند سامانه اشاره شده در هفته های گذشته به دلیل عدم پشتیبان با قطع و وصل های روبرو بوده است اما خوشبختانه با تلاش هایی که صورت گرفته این سامانه پشتیبان پیدا کرده است و دیگر مشکلی نخواهد داشت.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران با اشاره به اینکه تا امروز ۸ هزار نفر در سامانه فرزندخواندگی ثبت نام کرده اند، گفت: از این تعداد ۳ هزار و ۷۰۰ خانواده متقاضی فرزندخواندگی هستند و پشت نوبت قرار دارند.

وی با اشاره به شرایط بچه ها در مراکز نگهداری سازمان بهزیستی گفت: اکثر این بچه ها کودکان بدسرپرست هستند و برخی از آنها مشکلات پزشکی اعم از معلولیت دارند و قاعدتا خانواده های کمتری برای سرپرستی آنها اقدام می کنند.

موقر ادامه داد: سازمان بهزیستی تلاش می کند با توجه به تعداد خانواده های متقاضی، شرایط واگذاری بچه ها را به خانواده ها تسهیل کند و در این زمینه از بروکراسی های اداری بکاهد.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی استان تهران با اشاره به نگهداری کودکان در مراکز بهزیستی گفت: هم اکنون ۴ شیرخوارگاه در سطح استان تهران فعال هستند که کودکان بی سرپرست و بدسرپرست را نگهداری می کنند.

وی تصریح کرد: با تلاش های صورت گرفته در بهزیستی استان تهران، تعداد واگذاری کودکان به خانواده ها نسبت به سال گذشته افزایش یافته است که البته این روند باید ادامه پیدا کند.
منبع: MEHR NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: