۰

مسلمانان کاتالونیای اسپانیا نگرانند

مسلمانان ایالت کاتالونیا اسپانیا به مرکزیت بارسلون به رغم اینکه صلح طلب هستند اما در سالگرد حادثه تروریستی سال گذشته این ایالت از اینکه مورد توجه و تیتر روزنامه ها قرار گیرند، واهمه دارند.
کد خبر: ۱۶۸۴۴۷
۰۸:۵۵ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۷
به گزارش «شیعه نیوز»، مسلمانان ایالت کاتالونیا اسپانیا به مرکزیت بارسلون به رغم اینکه صلح طلب هستند اما در سالگرد حادثه تروریستی سال گذشته این ایالت از اینکه مورد توجه و تیتر روزنامه ها قرار گیرند، واهمه دارند.

در ایالت کاتالونیا دست کم 522 هزار مسلمان زندگی می کنند که از این میان حدود 329 هزار نفر از آنان در شهر بارسلون سکونت دارند.
در این ایالت 311 مسجد وجود دارد که از این میان 32 مسجد در شهر بارسلون واقع شده است.
روز جمعه اولین سالگرد حادثه تروریستی در شهرهای بارسلون و کامبریلس است که توسط چند جوان که با امام جماعت یکی از مساجد شهر ریپول واقع در 100 کیلومتری بارسلون در ارتباط بودند صورت گرفت.
بعد از ظهر ۱۷ آگوست سال ۲۰۱۷ (۲۶ مرداد) ، یک گروه تروریستی دست به حمله زد که در جریان آن ، ۱۴ تن در بارسلون و یک تن در کامبریلس واقع در ۱۲۰ کیلومتری بارسلون کشته شدند .
از ۱۲ عضو این گروه تروریستی، ۸ تن کشته و ۴ تن نیز دستگیر شدند.
مسلمانان ساکن این ایالت می گویند، این حادثه تروریستی تجربه تلخ و سختی برای ما داشت. پس از این حادثه تیتر اول اخبار رسانه ها به جوانان مسلمان تروریست و امام جماعت مسجد شهر ریپول اختصاص داشت.
«کیم تورا» رئیس دولت محلی ایالت کاتالونیا روز پنجشنبه در شهر ریپول محل سکونت اکثر اعضای گروه تروریستی که حادثه بارسلون و کمبریلس را رقم زدند در سخنانی اتحاد را مهمترین ارزش یک ملت عنوان کرد.
تورا در مراسمی که با عنوان 'همزیستی و تنوع فرهنگی' با حضور مسلمانان این شهر برگزار شد، اظهار داشت: ما باید مفاهیمی همچون همزیستی و سازش را در زندگی روزمره خود عملی کنیم.
خانواده های قربانیان حادثه سال گذشته در بارسلون از احزاب مختلف سیاسی درخواست کردند که مراسم یادبود را تبدیل به یک مساله سیاسی نکنند.
«آدا کولائو» شهردار شهر بارسلون نیز ضمن تاکید برعدم استفاده سیاسی از مراسم یادبود قربانیان حادثه تروریستی افزود: این مراسم فقط برای ادای احترام به قربانیان سال گذشته برگزار می شود و نباید آن را سیاسی کرد.
سال گذشته حضور پادشاه اسپانیا در میدان کاتالونیا با اعتراضات مردمی و شعارهای استقلال طلبانه رو به رو شد. به همین دلیل دولت، شهردار و کاخ پادشاهی بسیج شدند تا از وقوع حوادث سال گذشته در مراسم یادبود قربانیان حادثه تروریستی جلوگیری شود.
دست کم 132 نفر به اتهام ارتباط با تروریست جهادی در زندان های اسپانیا بسر می برند.
منبع: IRNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: