۰

نخستین گروه کودکان سوری برای آموزش نظامی وارد روسیه شدند

هشت کودک سوری از «مدرسه فرزندان قهرمانان درگذشته» برای شروع تحصیل در مدرسه‌های نظامی راهی روسیه شدند.
کد خبر: ۱۶۸۴۳۷
۱۵:۲۹ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
به گزارش «شیعه نیوز»، هشت کودک سوری از «مدرسه فرزندان قهرمانان درگذشته» برای شروع تحصیل در مدرسه‌های نظامی راهی روسیه شدند.

به گزارش راشیا تودی، مسئول مرکز فرهنگی سوریه در سنت پترزبورگ به یک روزنامه روسی گفت، قرار است این کودکان تحصیل خود را یک سپتامبر(۱۰ شهریور) در مدرسه‌های نظامی روسیه آغاز کنند. پذیرش دانش‌آموزان سوری از مفاد توافقی است که اخیراً بین دولت‌های روسیه و سوریه امضاء شده و بر مبنای آن دانش‌آموزان سوری می‌توانند به صورت رایگان در مدارس نظامی روسیه تحصیل کنند، به شرطی که تسلط کافی به زبان روسی داشته باشند و آزمون‌های پزشکی را با موفقیت به انجام برسانند.

وداه الجندی افزود: «این کودکان نخستین شهروندان سوری هستند که در روسیه آموزش نظامی می‌بینند.»

سفارت سوریه در روسیه ضمن تایید این خبر، تصریح کرد: «کودکان در ابتدا آموزش‌های تطبیقی خواهند دید تا بتوانند هر چه سریعتر در کنار دانش‌آموزان روسی تحصیلات خود را آغاز کنند.»

یکی از اعضای سفارت سوریه در گفتگو با روزنامه ایزوستیا گفت: «توافقی دائمی برای پذیرش دانش‌آموزان سوری در مدارس نظام روسی امضاء شده که بر مبنای آن، هر سال تعدادی دانش‌آموز به روسیه خواهند آمد.»

سناتور اولگا کُویتیدی، رئیس کمیته فرعی همکاری بین المللی نظامی-تکنولوژیکی مجلس فدراسیون روسیه، نیز به درازمدت بودن این طرح اشاره و ابراز امیدواری کرد این برنامه به صلح و امنیت در سوریه کمک کند.

در اواسط ژوئیه امسال(اواخر تیرماه)، دولت روسیه حکمی صادر کرد که بر مبنای آن کودکان سوری واجد شرایط می‌توانند به صورت رایگان در مدارس نظامی روسیه تحصیل کنند.



منبع: یورونیوز
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: