۱

حمله انتحاری به مرکز آموزشی مهدی موعود در کابل

یک عامل انتحاری خود را در مرکز آموزشی «مهدی موعود» در دشت برجی کابل، منفجر کرد.
کد خبر: ۱۶۸۳۷۷
۰۸:۳۲ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
به گزارش «شیعه نیوز»، یک عامل انتحاری خود را در مرکز آموزشی "مهدی موعود" در منطقه "دشت برچی" واقع در غرب کابل منفجر کرد.

گفته می شود پس از انفجار انتحاری صدای تیراندازی نیز شنیده شده است.

پلیس راه های دسترسی به محل انفجار را بسته است و تنها امدادگران و نیروهای نظامی تردد می کنند.

حشمت استانکزی، سخنگوی پلیس کابل، گفت: این حمله انتحاری حوالی ساعت ۴:۱۰ عصر روز چهارشنبه (24 مرداد 1397) در منطقۀ نقاش در دشت برچی کابل رُخ داد.

وزارت بهداشت افغانستان اعلام کرد که تا کنون ۲۵ شهید و ۳۵ زخمی ناشی از حمله انتحاری امروز به بیمارستان ها منتقل شده است.

بیشتر قربانیان این حمله انتحاری دانش آموزان هستند که در این مرکز درس می‌خواندند.

گفتنی است منطقه "دشت برچی" شیعه نشین بوده و مرکز آموزشی "مهدی موعود" یکی از مراکز آموزشی فعال و معروف در کابل است که در این منطقه قرار دارد. در سال‌های گذشته، دانش‌آموزان متعددی از این مرکز توانسته‌اند رتبه‌های بالایی را در کنکور به دست بیاورند.

* طالبان: کار ما نبود

گروه طالبان مسئولیت این حمله انتحاری را نپذیرفته و گروه داعش که پیش از این مسئولیت چنین حمله‌هایی را به عهده می‌گرفت، تاکنون واکنشی نسبت به این حمله نداشته است.

طالبان با ارسال پیامی دست داشتن در این حمله تروریستی را تکذیب کرد.

* خبر تکمیلی

مطابق اطلاعات جدید وزارت بهداشت افغانستان، تعداد شهدای حمله انتحاری به مرکز آموزشی مهدی موعود در حوزه هجدهم امنیتی در غرب شهر کابل، به 48 نفر رسید.

طبق این اعلام، تعداد مجروحان نیز به 67 تن رسیده است.

این نخستین‌بار نیست که یک مرکز آموزشی درغرب کابل هدف حملات تروریستی قرار می‌گیرد. پیش از این نیز در یک حمله انتحاری گروه داعش به یک مرکز توزیع تذکره در یک مدرسه در این منطقه، 57 نفر جان باختند و بیش از ۱۰۰ تن دیگر زخمی شدند.
منبع: ABNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
مصمم
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۶
دشمنان اهلبیت عصمت و طهارت صلوات الله علیهم اجمعین بدانند که اگر بنا بود مکتب اهلبیت ( ص ) با کشتار و قتل و غارت از بین برود در کربلا از بین می رفت ، اگر این جنایتکاران شرور توانستند خدا را از بین ببرند تشیع را هم می توانند از بین ببرند ، خدا خواسته که نام و یاد و مکتب این خاندان گرامی که همان اسلام ناب محمدی صلوات الله علیه و آله است بماند و یک مشت وهابی صهیونیستی حقیر هم بسیار کوچکتر از آنند که این مکتب الهی و پیروان اش را نابود کنند حالا خودشان را بکشند یا با بمب انتحاری یا از شدت غضب ولی بدانند که فقط ارز خود می برند . والسلام