۰

تلاش برای بازگشایی مرز خسروی برای زائران اربعین

فرمانده مرزبانی ناجا از توافق با طرف عراقی برای بازگشایی مرز خسروی خبر داد.
کد خبر: ۱۶۸۳۰۱
۱۵:۳۳ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
 به گزارش «شیعه نیوز»، سردار قاسم رضایی فرمانده مرزبانی کشورمان در دیدار با حامد عبدالله ابراهیم الحسینی، فرمانده مرزبانی جمهوری عراق بر توسعه همکاریهای دوجانبه تاکید کرد.

فرمانده مرزبانی کشورمان در این دیدار با اشاره به تعهدات ایران و عراق و مرزبانی دو کشور و مسئولیتهای مشترک گفت: ایران و عراق ۱۶۰۰ کیلومتر مرز مشترک دارند و به همین دلیل برگزاری نشستهای دوجانبه اجتناب ناپذیر است.

سردار رضایی افزود: این هفتمین نشست مرزبانی ایران و عراق است و بر تبادل تجربیات، تبادل اطلاعات و تمرینهای مشترک تاکید شد.

وی با اشاره به ظهور داعش در کشور عراق تاکید کرد: استکبار بزرگ جهانی فتنه بزرگی را به عراق تحمیل کرد اما ملت بزرگ عراق با مشقت فراوان و مرزبانی با سختی همراه شد اما در نهایت فتنه بزرگ آمریکایی، عبری و تکفیری خنثی شد و ملت عراق، ایران و جهان اسلام را خوشنود کرد.

فرمانده مرزبانی ناجا گفت: امروز بر توافقات گذشته به ویژه در موضوع برخورد با گروههای تروریستی و قاچاق در مرزهای شمال غرب کشور تاکید شد.

وی با اشاره به دین و فرهنگ مشترک میان دو کشور افزود: در بهار آینده مسابقات ورزشی مشترک بین مرزبانان ۲ کشور برگزار می شود.

سردار رضایی اضافه کرد: هماهنگی شد تا مرزهای مشترک تقویت شود به ویژه در کردستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی تا در سال جاری و سال ۹۸ شاهد امنیت بالایی در مرزها باشیم. همچنین در حوزه آبهای مشترک توافق داشتیم تا سرقتهای دریایی و تعدی به صیادان با گشتهای مشترک در دریا و اروند از بین برود.

سردار رضایی در خصوص اربعین حسینی اعلام کرد: با توجه به تردد حداقل یک و نیم میلیون زائر از ایران و همچنین تعداد زیادی زائر از کشورهای دیگر که از ایران عبور می‌کنند می‌توان گفت ۴ میلیون تردد را ظرف ۲۰ روز در سه مرز شلمچه، چزابه و مهران شاهد هستیم که از طرف ایران و عراق این آمادگی وجود دارد که پذیرای زوار باشند.

فرمانده مرزبانی ناجا با بیان این مطلب که موکب های اصلی زائران در مرزها دائر می‌شوند به درخواست ایران از کشور عراق پرداخت و گفت: ما در خواست داریم و آنها نیز مصمم هستند که مرز خسروی باز شود تا بتوان تسهیلات بیشتری به زوار ارائه داد و از طرفی دیگر سرشکن جمعیت فراوانی شود که در مرزها در آن بازده زمانی وجود دارد.

وی گفت: هماهنگی‌های لازم صورت گرفته؛ قرار شد فرمانده مرزبانی عراق این مطالب را به مقامات عراقی منتقل کنند و اگر بستر مهیا شود مرز چهارم یعنی خسروی باز شود.
منبع: AL.ALAM
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: