۱

ملت عراق به طور قطع در کنار ملت ایران خواهد ایستاد

آیت الله مدرسی اظهار داشتند: عده ای به صورت مشکوک در حال تلاش برای اختلاف افکنی میان مردم عراق و برادرانشان در جمهوری اسلامی هستند.
کد خبر: ۱۶۸۰۶۲
۱۱:۲۸ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۷
به گزارش «شیعه نیوز»، آیت الله «محمد تقی مدرسی» از مراجع دینی شیعه هشدار دادند که عده ای به دنبال اختلاف افکنی میان دو ملت ایران و عراق هستند که در این زمینه باید مراقب بود.

معظم له روز جمعه با صدور بیانیه ای درخصوص رویدادهای اخیر آورده است: عده ای بصورت مشکوک در حال تلاش برای اختلاف افکنی میان مردم عراق و برادرانشان در جمهوری اسلامی هستند.

ایشان در عین حال تاکید کردند: پیوند میان ملت عراق با برادران ایرانی خود بالاتر از این گونه دسیسه هاست و ما هرگز کمک هایی که برادرانمان در ایام دشواری مبارزه با تروریسم و نیز شرایط بد اقتصادی به ما ارائه دادند، فراموش نخواهیم کرد.

این مرجع دینی گفتند: بیشتر کشورهای مهم جهان از جمله برخی قدرت های جهانی و کشورهای همسایه مانند ترکیه، پاکستان و نیز لبنان و سوریه محاصره اقتصادی را غیرقابل قبول دانسته اند.

آیت الله مدرسی تاکید کردند: ملت عراق بر اساس منافع عالی خود بطور قطع در کنار ملت ایران خواهد ایستاد و اهل خیانت نخواهد بود.

ایشان در عین حال ابراز امیدواری کردند که مشکل جدید پیش روی ایران گذرا باشد و بزودی رفع شود.

این مرجع دینی همچنین با اشاره به اعتراضات اخیر مردم در عراق به ضعف خدمات عمومی، تاخیر در تشکیل دولت جدید را اشتباه خواندند و خواستار توجه به مطالبات مردم شدند.

آیت الله مدرسی همچنین از اقدامات اخیر در دولت عراق برای مبارزه با فساد قدردانی کردند.

گفتنی است صدور بیانیه آیت الله مدرسی درحالی است که عراق در سه روز گذشته صحنه واکنش به اظهارات اخیر حیدرالعبادی نخست وزیر این کشور در خصوص اقدام ضد ایرانی ترامپ است.

وی که به زودی دوره اش به پایان می رسد در کنفرانس هفتگی خود سه شنبه گذشته گفت که "عراق با تحریم های آمریکا علیه ایران همراهی نمی کند اما به خاطر منافع ملت عراق ناچار به پایبندی است" این موضع بلافاصله مورد انتقاد شدید و گسترده در داخل عراق قرار گرفت.
منبع: ABNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
مصمم
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۰
آقای حیدر العبادی بداند که ایران اسلامی شرایط سخت تر از اینها را پشت سر گذاشته و از این گردنه هم با سربلندی عبور خواهد کرد او مراقب خودش و عراق عزیز باشد که در باتلاق آل سعود فرو نرود ایران عزیز خوب می داند که گلیم خود را چگونه از آب بکشد و نخست وزیر عراق بداند که اگر فریب آل سعود و آمریکا را بخورد فقط به خودش و آبروی خودش ضربه زده وگرنه ملت ایران و عراق دوستان و دشمنان خود را خوب می شناسند و هیچ کس نمی تواند پیوند میان ملت عراق و ایران را که برگرفته از مکتب اهلبیت عصمت و طهارت صلوات الله علیهم اجمعین و اعتقاد و محبت به آن خاندان گرامی است را بگسلد .