۰

افزایش ۲ برابری پذیرش معتادان متجاهردر بهزیستی

معاون پیشگیری و درمان مرکز درمان سازمان بهزیستی کشوراز افزاییش ۱.۵ تا ۲ برابری جمع آوری معتادان متجاهر در ۳ ماه نخست امسال نسبت به سال قبل خبر داد.
کد خبر: ۱۶۷۹۲۳
۱۰:۵۱ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۷
به گزارش «شیعه نیوز»، معاون پیشگیری و درمان مرکز درمان سازمان بهزیستی کشوراز افزاییش ۱.۵ تا ۲ برابری جمع آوری معتادان متجاهر در ۳ ماه نخست امسال نسبت به سال قبل خبر داد.

فرید براتی سده در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه افزایش دستگیری‌های پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا موجب افزایش حجم فعالیت سازمان بهزیستی شده‌است، گفت: تعداد معتادان متجاهری که ۳ ماه اول سال به سازمان بهزیستی تحویل داده شده‌اند در مجموع بیش از ۱۴۱ هزار نفر بوده‌اند که  به مراکز ماده ۱۶ و تبصره ۲ ماده ۱۵ در قالب ساماندهی معتادان متجاهر تحویل داده شده‌اند.

وی در ادامه تاکید کرد: تعداد مراجعان سازمان بهزیستی در مقایسه با ۳ ماه نخست سال  قبل ۱.۵ تا دو برابر شده‌است. این نشان می‌دهد کار بهزیستی زیادتر شده است اما اینکه بحث افزایش جرائم ناشی از تعداد معتادان متجاهر باشد جای سوال دارد، چرا که این تعداد تحویل داده شده‌اند و افزایش جرم ناشی از تعداد معتادان متجاهر نیست.

وی در مورد برخی اظهارات در مورد کاهش سن مصرف مواد مخدر در کشور نیز توضیح داد: آنچه در این خصوص اهمیت دارد میانگین سنی مصرف مواد مخدر است و اگرچه شاهد کاهش سن مصرف مواد مخدر هستیم اما این تغییرات شدید و محسوس نبوده‌اند.

وی با انتقاد از جمع آوری پاتوق‌های معتادان از سوی نیروی انتظامی نیز تصریح کرد: عملیات پلیس در مورد جمع‌آوری پاتوق‌ها تنها موجب پراکنده شدن و توزیع معتادان در سراسر شهر می‌شود به طوریکه شاهد حضور آنان در مناطقی از شهر خواهیم بود که پیش از آن حضور نداشتند. پلیس در گذشته نیز اقدامات مشابهی در مناطقی مانند خاک سفید انجام داده بود که به نظر می‌رسد پیامدهای مثبتی به همراه ندارد، این درحالیست که پاتوق‌های معتادان باید مدیریت شوند و خدمات ویژه‌ای در اختیارشان قرار بگیرد تا زمینه برای جذب و بهبودی و پیشگیری از آسیب‌ها برایشان فراهم شود.

به گزارش ایسنا، هفته گذشته سردار مسعود زاهدیان، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر از افزایش ۹ درصدی دستگیری‌ها در بهار امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خبر داده و گفته بود تشکیل پرونده‌های پلیس مبارزه با مواد مخدر نیز به همین نسبت افزایش داشته است.
منبع: ISNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: